Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
byla nám zamítnuta reklamace skleněných nádob na uchovávání potravin. Začaly se ulamovat kousky sklad od okrajů, byly velice ostré jak hrany, tak úlomky. Máme třileté dítě a našli jsme několikrát v jídle, které jsme ohřívali z těchto nádob. Skladovali jsme je normálně - zasazené v sobě, nijak jsme s nimi špatně nezacházeli, notabene, žádné informace o tom jak skladovat nebo nakládat s nádobami z eshopu ani od výrobce nedošly. Skladovali jsme tyto nádoby úplně stejně jako všechny jiné skleněné nádoby, se kterými nikdy nebyl problém.
Reklamace byla zamítnuta, že jsme prý zboží mechanicky poškodili, což je holý nesmysl.
Nejde nám o peníze, ale o princip a taky o ohrožení zdraví, kdyby to náš syn nebo my spolkli, tak se obávám, že by to mělo neblahé následky.
Poradili byste mi prosím jak dále postupovat a kam se dál odvolat?
Děkuji
S pozdravem,
Petr Pinkas
TEFAL skleněná dóza s plastovým víčkem Masterseal
Vrácení peněz je jediné správné řešení. Výrobek je evidentně nekvalitní a ulamuje se u hran, takže zaslání nového výrobku by nepomohlo.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.