Společnost


FAST COMPANY, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46469Mobilyvpraze.cz / Elektro v Praze / nedoručené zboží, nulová komunikace,

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2020, před 4 lety

Jan Sikora

Znění stížnosti

Dne 10.11.2020 jsem si objednal na internetovém obchodě mobilyvpraze.cz notebook HP 250 G7, který měl být skladem. Do hodiny jsem platbu potvrdil výstřižkem z bankovnictví. Obratem mi přišlo potvrzení, že objednávka je předána do skladu k odeslání.

Do 13.11. se nikdo neozval s aktualizací stavu objednávky, proto jsem zaslal dotaz zda už byla objednávka předána dopravci. Za hodinu dorazila odpověď i s fakturou, že zásilka byla předána dopravci.

19.11. Po svátku jsem začal zjišťovat u mobilyvpraze.cz, kde je můj zaplacený notebook. Bohužel telefon je od té doby vypnutý. Zkusil jsem to tedy emailem (několikrát), se kterým se mnou komunikovali, ale přišlo mi jen oznámení o nedoručitelnosti emailu.

Po opětovné návštěvě stránek mobilyvpraze.cz už je zde jen oznámení z podezření o podvodném jednání a proto byl e-obchod zablokován.

Třikrát jsem obvolal avizovaného jediného dopravce, zda neví o zásilce. Bez úspěšného nálezu.

Dne 23.11 jsem pro tyto skutečnosti podal podnět na policii.

Držím nám palce, že se nějakého odškodnění dočkáme.

Přeji hodně štěstí. JS


Produkt

Notebook HP 250 G7 - cca 12500 Kč včetně dopravy


Požadované řešení

Rád bych se dočkal vrácení již zaplacené částky za zboží, které jsem neobdržel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2020 13:47, před 4 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2020 19:41, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.