Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dcera po roce reklamovala vnučce zimní kabát s kožešinou, který jsem koupila já. Žádala 27.4.2019 výměnu zboží, jelikož se vytřepily nejdůležitější cvoky. vnučce je 7 let a nemá jen jediný kabát. Jedná se o sezonní nošení - několik měsíců v roce. toto zamítli. 4.8.2019 jsem řešila reklamaci já s tím, že požadujeme vrátit peníze, neboť odmítli dokonce i zboží opravit! Zamítli řešit reklamaci opakovaně. 12.8.2019 jsem je opakovaně upozornila, že je ze zákona nárok na opravu zboží, a žadala jej o opravu. I na toto nereagovali.... Kabát vrací neopravený... Věci s kožešinami necháváme čistit výhradně čistírnou a odborným zásahem. Zde si až paní všimla, že jsou vytřepené cvočky a sdělila nám že to nepřevezmou. Na to konto jsem řešila reklamací v tomto obchodě. Zde se však reklamacemi nezabývají, neopravují, neřeší. Proto se obracíme na D test, jelikož ani na dva doporučené dopisy majitelům, nikdo z firmy nereagoval ani nepřevzal....vrátily se nam
MAW 1707495 - Jacket 10R NAVY, cena 2 040,-Kč
To, co jsme požadovali od samého začátku, výměnu za stejné zboží, stejné velikosti, případně vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.