Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#46471Nefunkční internet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2020, před 4 lety

Milan David

Znění stížnosti

Jedná se o nefunkční internet této společnosti. Internet jsme u nich objednali i s modemem někdy koncem roku 2015, postupem času modem začal slábnout,a internet vypadávat. Bylo nám navrženo koupit od O2 nejnovější modem, naprosto funkční, na základě doporučení jsme tedy modem zakoupili, internet však i tak nefungoval,naopak fungoval ještě hůře než doposud, stále padal, dali jsme reklamovat modem, poprvé byla zjištěna závada, modem přeinstalován a nám vrácen, ovšem internet stále nefungoval, šli je tedy reklamovat znovu, požadovali jsme modem tedy nový, nebylo nám vyhověno, po dalším měsíci (již druhém) jsme dostali modem opět opravený a byla zjištěna opět závada, po zapojení doma opět internet nefungoval, stále vypadával,nebyl stabilní, znovu proběhla reklamace kde jsme již požadovali vrácení peněz, a že o výrobek nemáme zájem, reklamace doposud není vyřízená, zůstali jsme při starém modemu, který ale od včera 24.11. nejede vůbec, jen chvilkami,a hned vypadne, takže internet, vůbec využívat nemůžeme, volali jsme na linku, a žádali o zrušení, jenže nám bylo sděleno, že výpovědní lhůta poběží klasický měsíc,ale opravdu mi nepřijde v pořádku měsíc platit službu, kterou ani nelze využít.


Produkt

Služby využívané na přípojce Internet AKTIV HD (8000306770) Typ technologie VDSL, modem na reklamaci je Smart box sériové číslo808C97DC42D2, doma nyní máme modem zyxel


Požadované řešení

Okamžité zrušení služby bez čekací lhůty, a vrácení peněz za nefunkční Smart box.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 12:08, před 4 lety

Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitel reklamoval koncové zařízení již třikrát. Při poslední reklamaci tedy mohl spotřebitel vznést nárok na odstoupení od smlouvy, kterému je společnosti povinna vyhovět, pokud reklamaci uzná. Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, jinak má spotřebitel taktéž možnost od smlouvy odstoupit, a to v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud reklamace není uznána, nárok na odstoupení spotřebitel pro opakovaný výskyt vady nemá (a v takové situaci může smlouvu "pouze" vypovědět).

V případě, že vznikne nárok na odstoupení (viz výše), je smlouva ukončena ihned poté, co spotřebiteli vznikl nárok na odstoupení, kterého využil. Tzn. v této věci uznáním třetí reklamace, anebo v případě nevyřízení reklamace včas uplynutím 30denní lhůty. Účinky odstoupení jsou v souladu s § 2004 odst. 3 občanského zákoníku pouze "do budoucna" (tzv. ex nunc). U odstoupení od smlouvy neběží z podstaty věci výpovědní lhůta.

Pokud spotřebitel smlouvu vypoví, výpovědní lhůta, po kterou je povinen platit poplatky za poskytování služby, je-li tato služba skutečně skrze funkční koncové zařízení poskytována, běží v délce určené zpravidla obchodními podmínkami každé společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.12.2020 15:07, před 4 lety

Dobrý den,

velice mě mrzí, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti a řešil jste potíže i s nefunkčním modemem. Na základě zjištěných informací již mělo dojít k vyřízení poslední reklamace modemu. Byla zjištěna třetí shodná vada, zařízení vráceno a bude zpracováno zrušení splátek zařízení v systému.
Kontrolou připojení na dálku jsem aktuálně žádné potíže u připojení nezjistila, modem se v pořádku do sítě hlásí. Za dobu posledních cca 14 dní došlo pouze k jednomu přerušení spojení.
V případě, že byste stále nějaké potíže zaznamenával, kontaktujte nás prosím přímo na email info@o2guru.cz.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2021 08:30, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2021 19:17, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.