Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4648Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 22 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2014, před 10 lety

Martin Patočka

Znění stížnosti

Prosím o radu, jakým způsobem pokračovat v řešení neuznané reklamace u cestovní kanceláře, která navíc nebyla vyřízena do 30 dnů od podání. Zájezd byl objednán online na stránkách Blue Style

---
reklamace podaná 15.7.2014
---
2.7. - přílet. Při ubytování do hotelového pokoje byla zjištěny následující nedostatky, které byly v rozporu s objednaným zájezdem:
1) oficiální kategorie pokoje 1528: 3* (viz. přiložené foto), přičemž objednané ubytování bylo 4*+
2) v pokoji byl starý televizor, přičemž popis u objednaného zájezdu je cituji: "SAT-TV (TV s plochou obrazovkou)" (viz. přiložené foto)

Tyto nedostatky byly diskutovány s delegátem. Nicméně jeho odpvěď byla, že všechny pokoje v hotelu jsou stejné a z jeho pozice nemá možnost s tím cokoliv udělat. Mám právo podat reklamaci do 1 měsíce od návratu ze zájezdu.
Diskutoval jsem tento problém tedy přímo s hotelem, kdy mi bylo přislíbena výměna pokoje, ale nejdříve v sobotu 5.11.

5.11. - na recepci mi bylo sděleno, že nemají žádný volný pokoj pro výměnu a že mám přijít následující den
6.11. - bylo mi sděleno, že celý hotel je přeplněný. Navíc mi bylo řečeno, že mám pokoj s parametry, které byly objednány ze strany CK, takže stejně nemám nárok na jeho výměnu!!!
7.11 - komunikace s reklamačním oddělení v centrále Blue-Style, kde mi bylo následně pouze potvrzeno, že celý hotel je opravdu plný a bohužel není možnost žádného řešení.

Parametry ubytování a typ televize (vzhledem ke konání mistrovství světa ve fotbale) byly jedny z hlavních parametrů, podle kterých jsme zájezd vybírali. Nevyřešení vzniklé situace a také neustálé odkládání řešení, bohužel negativně ovlivnilo celkový prožitek z dovolené.

Prosím o zpracování této reklamace a poskytnutí kompenzace za vzniklou situaci.
---
Potvrzení přijetí CK BlueStyle:
---
Potvrzuji Vám tímto přijetí Vaší reklamace ke dni 15.7.2014. Po přezkoumání Vaší reklamace Vám zašleme vyjádření v zákonné lhůtě na Vaši adresu.
---
Po mé urgenci přijato vyjádření CK BlueStyle až 21.8.2014
---
... údaje na poskytnuté fotografii nejsou aktuální a platí pouze pro rok 2013. V roce 2014 prošly pokoje rekonstrukcí, která pozvedla kategorii pokojů na 4*...
... ad televizor se odkazují na Všeobecné podmínky, kde se uvádí, že informace o službách v katalogu odpovídají informacím známým v době jeho tisku. Změny jsou vyhrazeny.
... nedošlo porušení podmínek smlouvy o zájezdu a reklamace se zamítá. Nabídnuta sleva 500Kč na další zájezd.
---
moje reakce:
---
Pokoj rozhodně nebyl rekonstruovaný v roce 2014 vzhledem k opotřebování zařízení, zašlým a odřeným stěnám a zanesení sanitárního vybavení. Celkový obraz pokoje včetně již zmiňované televize odpovídal kategorii 3.

Televize byla nevyhovující a neodpovídala popisu zájezdu. Odkazujete se na článek všeobecných podmínek, který je aplikovatelný na jakoukoliv nesrovnalost v nabízeném zájezdu. Z jakého důvodu tedy uvádíte na stránkách informaci, že reklamace vyhodnocujete podle kodexu ITQ? Ve chvíli, kdy se hotel rozhodne podávat stravu formou polopenze místo Vámi inzerovaného all-inclusive, se opět budete odvolávat na odstavec 15?
---
odpověď CK Blue-style
---
...Z námi dostupných informací byl pokoj č. 1528 hodnocen dalšími klienty v jiném termínu pobytu s výsledkem "velmi spokojen"...
... televizní přístroj nacházející se ve Vašem pokoji splňoval svou funkci.
... Vzhledem k tomu, že jste na místě nesepsal se zástupcem naší kanceláře reklamaci na ITQ protokol, není povinností kanceláře při vyhodnocování Vaší reklamace z tabulky Kodex ITQ vycházet.
... Reklamaci považujeme za vyřízenou.


Produkt

http://www.blue-style.cz/recko/kos/hotel-mikri-poli-kos/1532/


Požadované řešení

Poskytnutí nějaké finanční kompenzace za vzniklou situaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2014 15:30, před 10 lety

Dle § 2542 občanského zákoníku odpovídá pořadatel zájezdu za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady.

Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Výši slevy je možné odvodit z Frankfurtské tabulky slev, kterou je možné stáhnout zde: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu#free.

Spotřebitel může podat podnět České obchodní inspekci, která může subjektu uložit pokutu za nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě. Proti reklamaci však neexistují žádné opravné prostředky a spotřebitel by se musel domáhat poskytnutí slevy v soudním řízení. Pro takový případ doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2015 16:43, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.