Společnost


PONPOL, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46480Reklamace botů Rieker

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2020, před 4 lety

Šárka Smějová

Znění stížnosti

19.10.2020 jsem po 5 dnech od zakoupení obuvi vrátila boty z důvodu zůženého švu na nártu jedné boty. Od začátku nákupu jsem chtěla jiný pár, ale moji velikost už neměli. S prodavačkou jsme si řekly, že se bota může uvolnit nošením. K tomu nedošlo a v botě se nedá bez bolesti chodit, druhá bota je v pořádku. Do dnes 25.11.20 se mi ale nikdo neozval a telefon k reklamaci není dostupný.
Boty stály 1490 Kč a teď nemám ani boty, ani peníze.

Děkuji za radu jak postupovat.


Produkt

Prodejna Havířov v Elánu, dámské jaro/podzim kotníkové boty, kombinace kůže a textil.


Požadované řešení

Na reklamačním listu žádám o vrácení peněz.
Určitě nechci na zimu nezateplené boty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 16:20, před 4 lety

Je-li výrobek zakoupen v kamenné provozovně, a nikoliv distančním způsobem (typicky přes e-shop), není možné od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.

Zboží je možné reklamovat tehdy, má-li vadu ve smyslu ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Zda-li zúžený šev na jedné botě je vadou, není otázkou právní, ale otázkou skutkovou, kterou nejsme schopni posoudit. Toto posouzení náleží odborníkům z oboru. Domnívá-li se spotřebitel, že každý z párů je natolik rozdílný, že to zakládá jejich vadu, může zboží reklamovat.

Bude-li reklamace zamítnuta, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Reklamace musí být vyřízena zásadně do 30 dnů. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené lhůtě, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2021 19:43, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.