Společnost


AIRSTOP.CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46488Neuskutečněný zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2020, před 4 lety

Vladimír Hanzelka

Znění stížnosti

21. Července 2020 jsme měli odcestovat do Turecka. Cestovní kancelář asi týden před odletem zavolala, že zájezd ruší covid19 a že nás budou informovat v nejbližších dnech. Ozvali se asi za dva dny s dotazem na nás jestli si budeme přát voucher a nebo jestli chceme vrátit peníze. Vybral jsem možnost vrácení peněz a že se nám cestovní kancelář se nám ozve kdy budou peníze 40tis. vyplaceno. Po několika telefonech do kanceláře jsem byl žádán o trpělivost. K dnešnímu datu to je 4. měsíce a kancelář žádným způsobem nezareagovala.


Produkt

Číslo zájezdu 2004243


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2020 06:44, před 4 lety

Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.

Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2020 19:40, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.