Počet nahlášených stížností: | 111 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 15.11.2020 jsem na Vašem internetovém obchodě objednala 2ks černých náplní do tiskárny HP (objednávka č.172030088). Od té doby jsem žádala o vyjádření Vaši operátorku přes chat web stránky www.naplne.cz -Štěpánku.
Sdělila mi, že jste platbu ve výši 672 Kč obdrželi dne 16.11.2020 na bankovní účet. K expedici do Zásilkovny dle jejího sdělení (mám scany komunikace), mělo dojít dne 18.11.2020, nebo 19.11.2020.
Nejen, že jsem dosud (25.11.2020) neobdržela od Zásilkovny žádnou zprávu o doručení, ale po dalším dvojím kontaktování Vaší operátorky na web chatu, jsme již neobdržela žádnou zpětnou vazbu o mé objednávce.
Objednávka 2ks náplní do tiskárny HP Cartridge HP 653 - 3YM75AE originální černá za 672 Kč.
Pokud mi jako prodávající nejste schopni dodat zboží v co nejkratší lhůtě, mám jako spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Na Vaši odpověď budeme čekat nejdéle do 27.11.2020. Jestliže mi nedáte do uvedeného data žádnou zpětnou vazbu, považujte můj e-mail za odstoupení od smlouvy (objednávky).
Pokud nebudete reagovat na tento můj druhý e-mail, zvolíme komunikaci v písemné formě (doručené dodejkou). V případě, že mi jako prodávající nevrátíte peněžní prostředky ve stanovené lhůtě tj. do 1.12.2020, budete vyzváni k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.Žádám Vás tedy o vyjádření k mé stížnosti, nebo okamžitému vrácení uhrazené částky.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.