Společnost


Zásilkovna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:61
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 72 stížnostech.

#46515Nedoručení zásilky na požadovanou adresu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2020, před 4 lety

Iveta Lansdorf

Znění stížnosti

Objednala jsem přepravu zásilky na adresu kupujícího. Doručení na adresu domů je za poplatek, který jsem také uhradila. Paní je nemohoucí, proto je třeba doručit balíček na adresu domů. Zásilkovna mi však den po podání zásilky oznámila, že na požadovanou zaplacenou adresu balíček nedoručí. Že vzhledem k mimořádnému stavu si to mohou dovolit, mají to ve VOP. Balíček bude doručen na výdejní místo. Tam si paní ale nedojde. A peníze za dopravu odmítají vrátit. Nabízí pouze vrácení balíčku, ale bez poštovného. Mají to sice ve VOP, ale není toto jednání protizákonné? Dělají z lidí hlupáky a okrádají je. Nechají si zaplatit za službu, kterou potom neposkytnou.


Produkt

balíček, který měl být doručen na adresu příjemce


Požadované řešení

Požaduji navrácení poštovného. Nebo celého balíku i s poštovným. Využiji jinou společnost, která si z klientů nedělá blázny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2020 11:58, před 4 lety

Za ideální bychom považovali, kdyby se společnost při komunikaci se spotřebitelem odkázala na konkrétní ustanovení svých obchodních podmínek, z něhož dovozuje možnost jednostranně změnit místo dodání.

Dle čl. 1 odst. 13 obchodních podmínek (účinné od 15. 11. 2020 do 31. 11. 2020 a dostupné z: https://files.packeta.com/web/files/Obchodni%20podminky_11_2019.pdf) se "Zásilkovna zavazuje Odesílateli, že mu vlastním jménem a na jeho účet obstará přepravu věcí (dále jen „Zásilky“ nebo „Zásilka“ jedná-li se o jednu blíže neurčitou věc) z určitého místa (dále jen „Místo odeslání“) do jiného určitého místa (dále jen „Místo doručení“), v případě, že Místo doručení je jiná adresa než adresa Výdejního místa v České republice, včetně provedení dalších úkonů s přepravou související. Odesílatel se zavazuje zaplatit Zasílateli za tuto činnost odměnu."

Z toho plyne, že bylo-li mezi stranami ujednáno místo doručení v místě bydliště 3. osoby, je podnikatel povinen tam zásilku dopravit. To plyne jak z obchodních podmínek, tak především ze zákona.

Pokud jde o možnost podnikatele jednostranně místo dodání změnit, zásadně to ve vztazích spotřebitele a podnikatele není možné. Místo splnění závazku je u smlouvy o přepravě zboží podstatná obsahová náležitost, která může být měněna zásadně pouze dohodou stran, nikoliv jednostranně. Pokud by obchodní podmínky stanovily něco jiného (např. možnost podnikatele místo dodání změnit), považovali bychom takové ujednání za nepřiměřené ve smyslu § 1813 a § 1814 občanského zákoníku. Dle § 1814 písm. g) občanského zákoníku platí, že se zvláště zakazují ujednání, která dovolují podnikateli, aby ze své vůle změnil práva či povinnosti stran.

Pokud podnikatel není schopen závazek splnit a zboží řádně a včas doručit na předem sjednané místo, musí na své náklady a odpovědnost vrátit zásilku odesílateli na jeho adresu. V opačném případě, tedy pokud by věc podnikatel zadržoval, by se mohlo jednat o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 14:48, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.