Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Loni v září jsem zakoupila mobilní telefon Samsung v obchodní síti Euronics. Po 11-ti měsíčním užívání mi přestal fungovat kurzor směrem nahoru.
Reklamace byla zamítnuta z důvodu "mechanického poškození" a aby mě utvrdili v mém pochybení, nařkli mě z "utopení telefonu".
Další hlášenou závadou bylo neústálé ztrácení signálu a opakované, nezdůvodné vypínání a zapínáná telefonu v jeho režii. K tomu se pro jistotu už ani nevyjadřovali. Jísté pochybení jsem měla i u operátora, avšak tato dedukce mi byla vyvrácena, když jsem SIMkartu vložila do telefonu jiného výrobce. Tam se signálem nemám sebemenší problém.
Samsung GT-S5610
Opravení závady či vrácení peněz.
|
Tweet |
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. Spotřebitele upozorňujeme, že telefon není chráněn vůči vnějším vlivům a oxidace se u něj může objevit. Aby však mohla být reklamace z tohoto důvodu zamítnuta, měla by být oxidace příčinou vady. Je tedy vhodné tuto problematiku nejprve se znalcem probrat. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.