Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3. 1. 2020 jsem zakoupil u společnosti CZC monitor ASUS VP249HE. Začátkem listopadu se na monitoru začaly objevovat svislé čáry a monitor začal problikávat. Monitor jsem reklamoval a dostal jsem vyrozumění, že reklamace nebyla uznána s prostým vyjádřením technika, že se jedná o mechanické poškození. Zaměstnanec, který monitor přijímal i zaměstnanec, který mi monitor zpět vydával mi dali za pravdu, že monitor nejeví žádné známky mechanického poškození. Od nákupu do projevení problémů mi monitor stál na stole a nijak jsem s ním nemanipuloval, jen jsem ho běžně používal. Žádal jsem tedy upřesnění, proč nebyla reklamace schválena. Poté mi přišel email, kde byl vyfocen nějaký spis, na kterém stálo, že je prasklý display. Zavolal jsem tedy zpět do CZC, kde mi bylo vysvětleno, že pokud nesouhlasím s vyjádřením servisu, tak mohu verdikt rozporovat znaleckým posudkem a pracovník ještě dodal, že kdybych si koupil sluchátka, rozšlápl je, tak bych je přece taky nešel reklamovat.
Monitor ASUS VP249HE
Žádám vrácení peněz či opravu nebo výměnu zařízení.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.