Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#46544Velmi neseriozní přístup s rysy podvodného jednání - mají problém vrátit peníze na nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2020, před 4 lety

Marek Šváb

Znění stížnosti

Dne 11.11.2020 jsem si objednal a rovnou on-line zaplatil zboží. Ačkoli bylo všechno "skladem", najednou se ukázalo, že jedna položka není a bude zítra, potom pozítří, potom za týden.... Na infolince jsme se ochotně domluvili, že mi zboží pošlou bez této jedné položky, tuto jednu stornují a vrátí mi za ni zaplacenou částku (tj. 438 Kč, LEGO). Zboží mi kromě té jedné položky opravdu došlo, ok. Hle, ale nastal problém a týden se nic neděje s tím vrácením zaplacené částky za stornovanou položku. Celkem 4x jsem volal na infolinku a vždy se mi dostalo odpovědi typu "kolegové to špatně předali na příslušné oddělení", "urguji to", "vystavím Vám dopropis, kolegové to neudělali", "bude to ještě dnes...." atd.
Mám toho dost.
Kdybych já dostal od Alzy nezaplacené zboží, to by se asi děly věci... Mají již 16 dní ode mne peníze za zboží, které není a jsme domluveni na vratce. Dobrá bezúročná půjčka, že? Navíc za podvodné lze považovat i ono informování, že je položka skladem, když potom není k dodání (ač zaplacena)? Na místě by byla automatická velká omluva i jen za toto nesprávné informování v e-shopu (a okamžité vrácení peněz). Ale oni nic a k vrácení peněz se nemají. Ono se řekne "jen 438 Kč", ale kolik podobných případů asi bude..?!. Přijde mi, že to má všechny rysy podvodu.
Je to VELMI neseriozní jednání. Chování Alzy je pro mne skutečně velkým zklamáním. Nakupuji u nich asi 20 let.
Všem doporučuji, dávat si na Alzu pozor a rozhodně nic neplatit předem. Nejlépe je asi s nimi skončit. Bohužel.


Produkt

Objednávka z e-shopu, vše "skladem", zaplaceno ihned při objednání on-line.


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz + omluva. K plné spokojenosti také vysvětlení, jak je toto možné (protože si umím představit, že je to záměrné) + jako revanš dárek v podobě toho, že dají třeba 200 Kč na vybraný charitativní produkt (např. Mobilní Hospic Ondrášek - dožít svůj život doma).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2020 12:41, před 4 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy ohledně jedné položky z provedeného nákupu, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.12.2020 20:55, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za reakci. V tuto chvíli byl z naší strany byl zákazníkovi vrácen přeplatek a poskytnuta kompenzace. Předpokládám tedy, že nyní je již vše v pořádku.

Děkuji, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2020 06:10, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.12.2020 08:43, před 4 lety


Marek Šváb

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za tento web. Podle mne to byla jediná cesta k úspěchu, jinak by si Alza dál dělala ze mne trhací kalendář nebo legraci...