Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při telefonickém rozhovoru jste ujištěni, že se nákupem zkušební promo lekce za 1,- Kč, k ničemu nezavazujete.
Opak je však pravdou, při tomto nákupu se složitě proklikáváte různými odkazy a potvrzujete je. A potvrdíte tak i souhlas se smlouvou. Ta vás zavazuje, kromě nákupu výše uvedené promo lekce, i k nákupu dalších 12 lekcí, již za cenu 899,-Kč a k povinným měsíčním splátkám.
Pakliže není nakupující dostatečně obezřetný, ani si toho nevšimne. Je pravda, že smlouva a obchodní podmínky jsou poté zaslány v přílohách na váš email, ale pakliže si je opravdu pozorně neprostudujete, nezjistíte, že místo promo lekce, jste uzavřeli smlouvu na celých 12 měsíců a že na její vypovězení máte pouhých 14 dnů.
Jelikož se nejedná o ojedinělý případ a výše uvedená společnost, neučinila žádné kroky, aby k tomuto při uzavírání smluv nedocházelo, vyvstává otázka, zda není toto jednání cílené a používané praktiky nekalé.
Zkušební promo lekce k výuce anglického jazyka.
Řešení je naprosto jednoduché a přehledné, stačí když nákup zkušební promo lekce, bude nabízen samostatně a nebude vázán na nákup dalších lekcí. Když kupujícího nabízený produkt zaujme, může se zcela svobodně bez uvedení v omyl, rozhodnout pro uzavření další smlouvy na celý kurz.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat v souladu s § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl. V řešené věci dle slov spotřebitele pracovník společnosti během jedné fáze kontraktačního procesu (nabízení služby přes telefon) informoval spotřebitele o tom, že jde pouze o jednu promo lekci. Tato informace podle nás působí vůči tzv. průměrnému spotřebiteli s ohledem na později uváděné a zásadně odlišné informace zmatečně a je způsobilá uvést ho v omyl.
Úmyslné a systematické uvádění spotřebitelů v omyl ohledně rozhodujících okolnostech během kontraktačního procesu může být vyhodnoceno jako tzv. nekalá obchodní praktika ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Od smlouvy o poskytování služeb uzavřené distančním způsobem má spotřebitel možnost odstoupit zásadně ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle 1829 odst. 1 téhož zákona. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení (dodatečně) obdržel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.