Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dnešním dnem jsem s PPL skončila. Po několika letech, kdy bylo ppl mou nejoblíbenější přepravní službou... Balík jsem ráno přesměrovala na doručení jiný den, vše potvrzeno emailem. 4 hodiny na to mi volal kurýr kterému jsem tuto informaci sdělila. Hodinu na to zpráva o tom, že je balík uloženy v parcelshopu ve vedlejší dedine, kam se mimo MHD nemám jak dostat. Balík váží 12 kilo. Po hovoru s paní na zákaznicke lince jsem zjistila, že vše proběhlo jak mělo a nemám nárok na další doručení, balík byl přesměrován na jiný parcel shop protože další jsou přeplněné... hovor ukončila s tím že pro ni nemá smysl v něm pokračovat. Co dodat, PPL už není co bývalo a vše se svaluje na covid. Pro tento balík si budu muset zajet a další riskovat nebudu, abych pro něj nejela třeba 30 km daleko protože další parcelshopy jsou přeplněné a změna doručení se nepočítá!
Nedoručení, arogance
Proplacení jízdného a ztraceného času... a vrácení ceny přepravného.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu, tedy např. náhradu jízdného v MHD.
Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.