Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
podávám stížnost na reakci firem Nutriadapt a Essox, kdy jsem v zákonné lhůtě 14 dnů odstoupila od objednávky a úvěrové smlouvy. Odeslala jsem odstoupení od objednávky č.1013966 a úvěrové smlouvy SU4003149262 emailem i doporučeným dopisem dne 16. 11. 2020. Od té doby mě neustále kontaktují v průběhu celého dne elektronicky i telefonicky. Je to velmi obtěžující, zvláště za doby nouzového stavu, kdy je člověk v pohotovosti a dodržuje mimořádná opatření. Vynucují si pozornost a zvláště vyžadují pouze telefonické spojení.
Jsem si jista, že jsem řádně od obojího v zákonné lhůtě odstoupila a nemám platit jakékoliv služby či pohledávky. Nejsem si vědoma, že bych čerpala jakékoliv služby Nutriadapt. Zúčastnila jsem se úvodní konzultace, která trvala 60 minut a měla být dle jejich nabídky a vyjádření zdarma při nouzovém stavu. Zatím k žádné platbě Essox z mé strany nedošlo, neboť první splátka 1.705 Kč má být provedena k 15. 12. 2020.
Vysvětlení: Byla jsem kontaktována jako zájemkyně Nutriadapt o konzultaci s výživovým poradcem. Za doby nouzového stavu, dle jejich informace, je daná konzultace zdarma, případně se slevou, ovšem skládá se ze 2 částí (Skype hovor, osobní návštěva s diagnostikou).
Během Skype hovoru dne 06. 11. 2020 jsem, dle názoru Nutriadapt, dokumenty (objednávka služeb a úvěrová smlouva Essox) podepsala ústně a formou SMS kódu.
Při první hodinové návštěvě dne 10. 11. 2020 jsem poprvé od výživového poradce dostala dokumenty do ruky, ovšem již podepsané SMS kódem. Výživový poradce vypočítal služby na 18 měsíců v částce 30.700 Kč a zároveň na danou částku, bez mého souhlasu, uzavřel úvěrovou smlouvu Essox od KB.
Po důkladném přečtení obou dokumentů jsem se rozhodla odstoupit od všeho, co mi nabízeli.
Dne 14. 11. 2020 jsem odeslala email, jak na firmu Nutriadapt (praha.dlazdena@nutriadapt.cz), tak na Essox (zakaznickyservis@essox.cz) s odstoupením od objednávky i úvěrové smlouvy. Stejný text jsem 16. 11. 2020 odeslala Českou poštou doporučeně na 3 adresy z objednávky a úvěrové smlouvy (Nutriadapt - Dlážděná, Bodybuilders, Essox).
Z firmy Nutriadapt mi dne 16. 11. 2020 telefonovala pí. Mirovská z neznámého čísla s výzvou úhrady služeb v částce 10.000 Kč, což jsem odmítla.
Firma Essox dne 17. 11. 2020 emailem odpověděla, že úvěrovou smlouvu může stornovat pouze poskytovatel.
Dále mi firma Nutriadapt - Dlážděná poslala dne 18. 11. 2020 přehled čerpaných služeb v hodnotě 15.000 Kč, které mám uhradit před odstoupením, což dle emailu lze řešit pouze variantou odečtu vyčerpaných služeb od uhrazené částky (tj. 30.700 Kč - 15.000 Kč = 15.700 Kč). Tedy nikoliv stornem úvěrové smlouvy u společnosti Essox. Nepožadovala jsem žádné storno a v zákonné lhůtě odstoupila od úvěrové smlouvy.
Dále mi Tým Správa smluv od Essoxu 23. 11. 2020 poslal, že stornovat úvěrovou smlouvu nelze a mám nadále platit splátky. Nepožadovala jsem žádné storno a v zákonné lhůtě odstoupila od úvěrové smlouvy.
Reagovala jsem, aby neplatili z úvěrové smlouvy žádné finance Nutriadaptu, jelikož jsem nečerpala žádné jejich služby.
V zákonné lhůtě jsem od objednávky i úvěrové smlouvy řádně odstoupila. Také jsem všechny upozornila, že si nepřeji, aby používali moje soukromá data vzhledem k ochraně osobních údajů.
Upozornila jsem je, že jsem úvěrovou smlouvu fyzicky ani elektronicky nepodepsala.
Od té doby se mi daný Tým Správa smluv snaží dovolat každý den přibližně 5x-7x, což je již v podstatě telefonické obtěžování (stalking). Dále mi posílají emaily, které jsou mi velmi nepříjemné, uvádějí mne do stresu, jelikož požadují úhradu nečerpaných služeb.
Žádám o zahájení řízení a ukončení sporu
Děkuji a přeji pohodové dny
Marie Musilová
výživové poradenství
Jsem si jista, že jsem řádně od obojího v zákonné lhůtě odstoupila a nemám platit jakékoliv služby či pohledávky. Nejsem si vědoma, že bych čerpala jakékoliv služby Nutriadapt. Zúčastnila jsem se úvodní konzultace, která trvala 60 minut a měla být dle jejich nabídky a vyjádření zdarma při nouzovém stavu. Zatím k žádné platbě Essox z mé strany nedošlo, neboť první splátka 1.705 Kč má být provedena k 15. 12. 2020.
|
Tweet |
Úvěrová smlouva:
Odstoupení od smlouvy o spotřebitelském úvěru jiném než na bydlení je upraveno v § 118 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru.
Spotřebitel může od smlouvy o spotřebitelském úvěru jiném než na bydlení odstoupit bez uvedení důvodů a bez jakékoli sankce ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření této smlouvy. V případě, že tato smlouva neobsahuje informace podle § 106 až 108 nebo § 109 odst. 1 zákona o spotřebitelském úvěru, lhůta pro odstoupení neskončí dříve než 14 dnů poté, co poskytovatel spotřebiteli chybějící informace poskytne v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat. Těmito informacemi se myslí především informace ve smyslu § 106 odst. 1 písm. o) zákona o spotřebitelském úvěru.
Odstoupení musí být provedeno v písemné formě. Z obsahu stížnosti vyplývá, že odstoupení bylo provedeno prostřednictvím e-mailu. V takovém případě je písemná forma zachována a odstoupení od úvěrové smlouvy bylo provedeno platně.
Neposkytnutí informací dle § 106 až 109 zákona o spotřebitelském úvěru je přestupkem, za nějž může Česká národní banka uložit pokutu. Je-li spotřebitelka přesvědčena, že jí nebyly poskytnuty dostatečné informace ohledně jejích práv, může se obrátit na Českou národní banku s podnětem k prošetření.
Kupní smlouva:
Pokud jde o smlouvu o poskytování služeb, byla dle obsahu stížnosti uzavřena prostřednictvím prostředku umožňujícího dálkovou komunikaci (Skype). Spotřebitel má proto dle § 1829 odst. 1 písm a) zákona. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od uzavření smlouvy nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.