Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaměstnanec Platform Energy se vydával za zaměstnance společnosti EON
K Rodičům 76,80let se vnutil přes nouzový stav. Smlouvy vypovězeny 2den. Tak snad se nic nestane. Může být výpověď podána elektronicky? Děkuji.
Potkat ho tak......
Může být výpověď podána elektronicky? (zaslána i poštou, doporučeně) Dostanu nějaké potvrzení o výpovědi?
Děkuji
|
Tweet |
Výpověď může být zpravidla podávána elektronicky, nicméně jde o institut spíše "smluvního" než "zákonného" práva, a proto doporučujeme pro zvýšení právní jistoty kopii zaslat i doporučeným dopisem, ve kterém se lze odkázat na již zaslaný e-mail nebo fax. Neuplynula-li doposud 14denní lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, doporučujeme spotřebiteli primárně od smluv odstoupit, nikoliv je vypovídat. Dle § 555 občanského zákoníku sice nehraje pojmenování právního úkonu roli (tzn. že pokud je z jednání označeného jako "výpověď" patrno, že jde o odstoupení, posoudí se jednání jako odstoupení), nicméně jak je uvedeno výše, správné označení i písemná forma zvyšují právní jistotu a jedná se o prevenci vzniku případných nedorozumění a dalších komplikací se zprostředkovatelem.
Vzor pro odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory je dostupný např. z: https://www.dtest.cz/clanek-3284/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pri-predvadecim-ci-podomnim-prodeji.
Vydává-li se prodejce za někoho jiného, aby tím docílil podpisu smluv, jedná se jednak o uvedení spotřebitele v omyl o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku), jednak by zde mohlo existovat důvodné podezření na spáchání trestného činu podvodu (§ 209 trestního zákoníku). Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.