Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#46571Výzva k nákupu VDSL modemu zákzzníkovi na jehož lince VDSL není možné zprovoznit.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2020, před 4 lety

Jiří Pavlíček

Znění stížnosti

V listopadu 2019 O2 babičce a dědovi O2 poslalo dopis ať si vymění ADSL modem za VDSL s odvoláním na zrychlení služby. A dopis odkazoval eshopu O2 k nákupu VDSL modemu. K vánocům jsme jim jeden z VDSL modemů z nabídky O2 koupili z volného trhu. Manželka dnes s infolinkou O2 řešila přepnutí internetu z ADSL na VDSL a infolinka jí řekla, že to ta jejich linka nepodporuje. Pro upřesnění dodávám, že děda s babičkou mají jednu telefonní linku a to po desítky let, takže se nemůže jednat o nabídku pro jinou telefonní linku.
Takto se seriozní firma ke svým zákazníkům nechová.


Produkt

ADSL internet


Požadované řešení

O2 by nemělo posílat výzvy k nákupu VDSL modemu zákaníků, na jejichž lince není možné VDSL zřídit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 18:59, před 4 lety

Nejsme si zcela jisti, jak vykládat spojení "jsme jeden z VDSL modemů z nabídky O2 koupili z volného trhu". Předpokládáme, že spotřebitel zakoupil koncové zařízení od jiného subjektu, než kterým je společnost O2 Czech Republic a.s., přičemž šlo o koncové zařízení, které společnost O2 Czech Republic a.s. běžně sama prodává.

V souladu s § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, slib daný druhé straně zavazuje. Dle § 5 odst. 1 téhož zákona nemůže jít neprofesionální jednání podnikatele k tíži spotřebitele. Vyrozumí-li podnikatel spotřebitele o tom, že typově jiné koncové zařízení mu zajistí rychlejší připojení, doporučí mu jeho koupi, a následně po provedení této koupě mu sdělí, že připojit toto typově jiné koncové zařízení vlastně není v jeho případě ani možné, jedná se jednak o nesplnění slibu, jednak o neprofesionální jednání.

Dle našeho názoru jde jednání společnosti popsané ve stížnosti k její tíži (§ 5 občanského zákoníku) a zakládá spotřebiteli nárok na náhradu škody, která vznikla porušením zákonné povinnosti (ta vyplývá rovněž z § 5 občanského zákoníku), a která bude odpovídat kupní ceně doporučeného, nicméně ve skutečnosti nekompatibilního koncového zařízení, které spotřebitel na doporučení společnosti zakoupil.

Nebude-li věc vyřešena smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.12.2020 15:16, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za zprávu.
Rád celou záležitost prověřím a doporučím další postup. Budu k tomu jen potřebovat číslo dané přípojky.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2021 08:27, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2021 19:19, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.