Společnost


ATFE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46579Eshop nevrací poštovné a náklady spojené s reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2020, před 4 lety

Michal Dudek

Znění stížnosti

Dne 7.11.2020 jsem od provozovatele e-shopu RCOBCHOD.CZ na základě své internetové objednávky obdržel dvě RC auta. Vzhledem k tom, že jedno z aut bylo nefunkční jsem u nich celou objednávku ještě týž den reklamoval v jejich online reklamačním protokolu. Reklamace byla vyřízena a přišla mi od nich na účet částka 698,- Kč, což odpovídá pouze ceně zboží, ale bez dopravy. Nicméně dle § 1812 odst. 2, § 1832 a § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník mají povinnost uhradit i dopravné účtované za dodání zboží z jejich strany ke mě tj. 79,- Kč. A dále mají dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník povinnost uhradit náklady spojené s reklamací tj. 99,- za dopravu zboží ode mne k nim (sami navrhli abych poslal zboží prostřednictvím PPL). Žádal jsem tedy o doplacení celkové částky 178,- Kč na můj účet, ale z RCOBCHOD.CZ se nikdo neobtěžuje odpovědět.


Produkt

Mini RC model auta Hummer na Dálkové ovládání/2008D - 2 kusy


Požadované řešení

Požaduji vrácení ceny za dopravu a dále za náklady spojené s reklamací.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2020 08:14, před 4 lety

V daném případě je podstatné, zda-li spotřebitel uplatnil práva z vadného plnění (reklamaci) anebo institut odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů od převzetí.

V případě nesplněné jakosti při převzetí má spotřebitel právo na výměnu zboží, není-li tento požadavek nepřiměřený. Například pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Odstoupit od smlouvy je možné v případě, že není možná výměna zboží. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal.

O právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva.

Pokud by však spotřebitel využil institut odstoupení smlouvy v rámci 14 dnů, náleží mu náhrada nákladů za vrácení zboží prodávajícímu dle ustanovení § 1832 odst. 3 OZ pouze v případě, že na tuto skutečnost nebyl upozorněn (například v obchodních podmínkách společnosti).

Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí

Z toho důvodu je nutné odlišovat uplatnění práv z vadného plnění (reklamaci) od institutu odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem.

Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2020 15:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.