Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#46584Náhrada škody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 hodin 50 minut

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2020, před 4 lety

Vladimír Hermann

Znění stížnosti

Vážení,
dne 7.12.2019 jsem posílal balík do Brazílie, podací číslo RR205870605CZ. Protože ani po 3 měsících nebyl doručený, podal jsem na poště 10.2.2020 reklamaci ev.č. 20020273. Po 4 měsících česká pošta reklamaci dořešila (po 4 urgencích a stížnostech) a oznámila mi, že mi poskytne paušální náhradu 918,-kč za ztracené zboží a vrátí i cenu služby ve výši 618,-Kč. Toto vše proběhlo a myslel jsem, že je reklamace ukončena.
Dne 5.9.2020 jsem byl náhodou na poště, kdy mi úřednice za přepážkou oznámila, že mám na poště ještě jeden balík a předala mi tento můj balík, který jsem zasílal do Brazílie. Balík byl poškozený, měl velmi poničený obalový karton a byly v něm střepy z rozbitých skleniček.
Protože jsem měl ale již vrácené peníze za náhradu, poškození vráceného balíku jsem na poště nijak neřešil a nesepsali jsme protokol o poškození. Vrácený balík jsem převzal a po rozbalení ze 6-ti skleniček byly 2 rozbité a 4 vcelku. Následně přišel ale od pošty šok!
Dne 20.11.2020 mi pošta zaslala doporučený dopis, ve které žádá o vrácení náhrady jak za zboží 918,-Kč tak požaduje vrátit i 681.-kč za cenu služby, a to s odůvodněním, že jsem dostal zásilku vrácenou a že si ji nikdo v Brazílii nepřevzal.
Adresátem je můj přítel, kterého jsem několikrát kontaktoval a potvrdil mi, že mu pošta zásilku nedoručila ani nikdy neoznámila.
Požadavek pošty mi přijde neoprávněný, protože nebyla dodržena lhůta pro dodání zásilky, nebyla dodržena lhůta pro vyřešení reklamace, zásilka nebyla doručena a i když byla navrácena zpět, byla poškozena a s úbytkem obsahu.
Pošta mi dala 60 dní na zaplacení. S tím nesouhlasím, a proto podávám stížnost.


Produkt

6 skleniček, kod 1/3078/0-250ml za 1040,-Kč


Požadované řešení

Storno žádosti pošty o vrácení náhrady, neoprávněný požadavek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2020 14:33, před 4 lety

Česká pošta, s.p. by svým postupem de facto zvrátila rozhodnutí, se kterým ukončila reklamaci. Kloníme se k závěru, že pokud spotřebitel převzal zboží a Česká pošta, s.p. to považuje za bezdůvodné obohacení, měl by jí spotřebitel bezdůvodné obohacení vrátit - tedy v souladu s již ukončeným reklamačním řízením by neměl spotřebitel podle našeho názoru vracet obdrženou finanční kompenzaci, ale nanejvýš zničenou zásilku. Nemůže jít k tíži spotřebitele, pokud státní podnik neplní řádně své povinnosti. To ostatně vyplývá i z § 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby (resp. v tomto případě ji vyhoví a následně toto vyhovění bere zpět), je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.