Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 25.9.2014 jsem reklamovala obuv zakoupenou dne 3.10.2013 v prodejně CCC v Brně. Dne 15.10.2014 jsem v prodejně obdržela Vyjádření k mé reklamaci, v které je uvedeno následující:
"Reklamovat nelze změny vzniklé v průběhu záruční doby opotřebením způsobeným obvyklým užíváním. Životnost obuvi je dána způsobem a intenzitou užívání. Tzn. intenzivním užíváním může být životnost obuvi kratší než záruční doba. Je však zákonnou povinností spotřebitele sledovat stav obuvi a případnou reklamaci uplatnit bez zbytečného odkladu, což v tomto případě nebylo dodrženo. Reklamaci zamítáme jako neoprávněnou."
S tímto vyjádřením reklamace nesouhlasím a žádám o Vaše posouzení.
Artikl: WS1622-1, JENNIFER, č.kód: 2220157720387, účelovost: vycházková obuv
Vzhledem ke kvalitě dané obuvi žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Vyřízení reklamace nemůžeme posoudit z odborného hlediska. K tomuto případu můžeme pouze uvést, že spotřebitel může uplatnit reklamaci po celou dobu záruční doby. Spotřebitel by ale neměl věc po zjištění závady nadále používat, aby nedošlo k jejímu značnému rozšíření. V takovém případě by připadala v úvahu spoluúčast spotřebitele nebo i zamítnutí reklamace (dle míry následků).
Je-li si spotřebitelka jistá, že nedošlo z její strany k prohloubení následků vady, doporučujeme odůvodnění konzultovat se soudním znalcem, který poté může vypracovat znalecký posudek, ve kterém se bude zabývat odůvodněním reklamace a skutečným stavem obuvi. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost CCC Czech, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Pokud bude spotřebitel zahajovat soudní řízení, ponese důkazní břemeno ohledně prokázání existence vady. V takovém případě doporučujeme, aby měl v ruce znalecký posudek, který bude potvrzovat oprávněnost reklamace.