Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
dne 31. 5. 2020 jsme měli odlétat na sjednaný zájezd na řeckou Kefalonii. Jelikož z důvodu pandemie byl zájezd zrušen přijali jsme na částku rovnající se polovině uhrazené dovolené voucher. Poté v průběhu léta jsme přijali nabídku na tentýž zájezd v termínu v září. I tento byl však zcela bez důvodu zrušen. Termín byl ještě před novou vlnou pandemie a v té době bylo cestování naprosto bez problémů. Dne 4.9.2020 jsme tedy uzavřeli znovu smlouvu s tím, že náhradou bude Djerba. Ovšem hned 7.9.2020 nám byl i tento zájezd zrušen. POřadatelem zájezdu byla kancelář FIRO TOUR, peníze jsme poukázali na účet společnosti INVIA. Po zrušení zájezdu jsme tedy vyplnili formulář žádosti o vrácení platby. Do dnešního dne jsme peníze neobdrželi. Invia tvrdí, že je povinnosti FIRO TOUR platbu vrátit. Ovšem CK FIRO tour je v ochranném moratoriu, které si nyní prodloužili o další tři měsíce. Součástí žádosti o prodloužení je soupis všech závazků FIRO TOUR . Pod číslem naší rezervace č. 5786873 je uveden věřitel INVIA. Z toho tedy zcela jasně vyplývá, že věřitelem FIRO TOUR je INVIE a nikoliv my. Po upozornění na tuto skutečnost ovšem INVIE stále s odvoláním na moratorium FIRO TOUR odmítá vrátít finanční prostředky ve výši 32.112 Kč.
Smlouva o zájezdu na dovolenou
Přejeme si vrátit částku 32.112 Kč
|
Tweet |
Dle údajů uvedených spotřebitelem ve stížnosti se kloníme k názoru, který zastává spotřebitel. Spotřebitel by měl mít možnost požadovat vrácení svých prostředků po společnosti Invia.cz, a.s., nikoliv se obracet přímo na společnost FIRO-tour, která v souladu s účinky ochranného moratoria skutečně nemusí splácet své závazky. To však platí ve vztahu k jeho věřiteli, kterým je dle údajů spotřebitele společnost Invia.cz, a.s. Naopak společnosti Invia.cz, a.s. tím není zproštěna svých závazků vůči spotřebiteli.
Proto máme za to, že společnost Invia.cz, a.s. je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.