Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 28.11.2020 mi přišla sms, že mi kurýr bude doručovat zásilku v čase 11-13 hod., volala jsem mu, abych se ho optala na bližší čas. Kurýr mi odpověděl, že přijede v 11 hodin. V 12:30 mi přišla sms, že je můj balík v parcelshopu. Kurýr mi ale vůbec nevolal. Snažila jsem se mu dovolat, ale nešlo to. Další věc je to, že mi balík přišel poškozený a zboží uvnitř také, to ale nevím, zda je chyba lidlshopu, z kterého jsem zboží kupovala či kurýra.
28.11.2020, číslo objednávky 40185402602, Telefonní číslo kurýra bylo: 728250402.
Požaduji dostat vysvětlení, proč takto kurýr konal. A také to, aby se mi toto již nestalo. Dále prosím upozorňujte kurýry na to, aby se zbožím nakládali opatrněji.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Pokud jde o poškození zboží, spotřebitel by měl uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci) vůči prodávajícímu, pokud smlouva s přepravcem byla uzavřena právě prodávajícím. Tuto reklamaci musí prodávající vyřídit zásadně do 30 dnů. Je vhodné předložit důkazy, kterými spotřebitel prokáže, že zboží bylo vadné již při převzetí (např. protokol o převzetí s vytknutím atd.).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.