Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#46603Poškozené zboží a naúčtovaný poplatek za doručení, které neproběhlo...

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2020, před 4 lety

Dagmar Hořínová

Znění stížnosti

Dobrý den, jen pro upřesnění tohle je moje první stížnost v životě, vždy se snažím vše vyřešit sama a v klidu, ale s firmou Datart to jaksi tentokrát nejde.
Někdy v listopadu jsme si objednali myčku, která byla v akci cca po týdnu nám bylo napsáno, že myčka nám může být doručena někdy v příštím roce, proto jsme si objednali jiný typ myčky: ETA 238390010, která nám byla doručena poškozená ,,špatné otírání dveří" tuto vadu jsem nahlásila hned na infolince, kde mi bylo řečeno, že vadu můžu nafotit a poslat na reklamaci nebo zboží vyměnit na kterékoliv prodejně. Následující den jsem volala znova na infolinku a ujištovala se zda můžu myčku opravdu vyměnit kdekoliv. Pán na infolince mě informoval, že má pro mě lepší výměnu, která je však zpoplatněna 599kč já souhlasila , protože na myčku čekám dost dlouho a převoz na prodejnu by byl pro mě dost komplikovaný. Nabídl mi, abych si myčku objednala znova a napsala do poznámek, že je to výměna.
Vše jsem tak udělala a v potvrzeném termínu čekala na výměnu myčky, která se měla uskutečnit 29.11.2020 mezi 9-14 hodinou. Po 14hodině jsem volala na infolinku, proč nám naše myčka nedorazila a slečna mi řekla, že ona to neví, že musí volat někomu z přepravy a že mám vydržet, že se mi někdo ozve. Po delším čekání jsem se dozvěděla, že nám nic nepřijede, slečna mi vůbec nedokázala vysvětlit, proč!! Jen mi řekla, že se to možná posuzuje jako reklamace a nabídla mi jiny termín. Opravdu nechápu, jak každý zaměstnanec může podávat jiné klamné informace. Celou neděli jsem trávila doma a čekala na myčku u které mám potvrzenou placenou dopravu nikdo se ani neozval a ani neomluvil. Pokud se tedy moje myčka posuzuje jako reklamace odmítám platit dopravu za 599kč.Po tak dlouhém čekání a chybných informacích chci, aby se vše dořešilo v můj prospěch. Na vašich stránkách reklamujete, jak je u Vás vše jednoduché a hned, ale bohužel tomu tak opravdu není. Já, už víc, jak týden řeším jak po e-mailech tak telefonicky výměnu myčky, ale bohužel je to něco co se nedá dořešit. Všechny doklady, maily, potvrzení dopravy mám uloženy můžu klidně přeposlat. Další termín doručení máme domluvený na zítra takže doufám, že fungující myčka dorazí a já nebudu muset platit nadstandard prémiové doručení. Předem děkuji za kladné vyřízení. Dagmar Hořínová


Produkt

Myčka Eta 238390010 nerez č.o.:1303932529 Faktura:1620695592, výměna za Myčku Eta :1303987508


Požadované řešení

Požaduji novou myčku s dopravou zdarma.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 23:16, před 4 lety

Jednáním společnosti, které spočívá v tom, že je místo bezplatného vyřízení reklamace nabízena služba, která je fakticky také reklamací (jen je formálně nazvaná a provedená jinak), avšak je zpoplatněná, je obcházen účel a smysl zákona. Spotřebitel musí mít vždy možnost uplatnit svá práva z vadného plnění (tj. zboží reklamovat) bezplatně.

V momentě, kdy byla nahlášena vada na infolince a spotřebitel poskytl prodávajícímu fotografie, které se po něm vyžadovaly, počíná dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, běžet zásadně 30denní lhůta k vyřízení reklamace. Při případné přepravě zboží (tj. v situaci, kdy si podnikatel vyžádá kromě fotografií následně i zboží, aby jej mohl bezprostředně odborně prohlédnout) se lhůta staví po dobu této přepravy. Lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

K ústnímu ujednání o službě (zpoplatněné 599,- Kč), která byla mezi stranami smluvena následující den, se nepřihlíží, neboť v souladu s § 1813, 1814 a 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jde o nepřiměřené ujednání, které zkracuje spotřebitelova práva z vadného plnění. Takové ujednání je zvlášť zakázané a nepřihlíží se k němu ("jako by ani nebylo provedeno").

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Vyřídí-li podnikatel reklamaci včas a je-li reklamace uznána, má spotřebitel nárok na proplacení nákladů spojených s reklamací (poštovné, jízdné), a to dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Je-li reklamace vyřízena včas, ale je zamítnuta, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2021 15:26, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.