Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#46626Neoprávněný požadavek za platbu, výhružné praktiky, podvod

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2020, před 4 lety

Jindra Hrnčíř

Znění stížnosti

Před měsícem jsem si zakoupil "Zkušební prémiové členství" na stránkách be2.cz za 399,-, jelikož bez něho se na této "seznamce" nikam nedostanete. U platby zřetelně byla zaškrtnutá varianta zkušebního členství. Jelikož jsem druhý den usoudil, že se jedná o nefukční "seznamku" kde zprávy jsou pouze počítačově vygenerované a reálné uživatele tato stránka nejspíš ani nemá, rozhodl jsem se smířit s tím, že jsem naletěl a hold přišel o oněch 399,-. Nadále jsem se na tyto stránky nepřihlašoval. Po měsíci však večer přišla zpráva z banky o neprovedené platbě na těchto stránkách, tam jsem již vytušil možnost dalšího podvodu a po získávání více informací o této "seznamce jsem kartu raději zablokoval. V tu samou chvíli, skutečně se jedná o brzké ranní hodiny a časovou posloupnout v rámci tří minut mi přišla další zpráva z banky o neprovedené platbě a hned následně velice výhružný email požadující 1429,- s následnými podivnými instrukcemi k platbě, jejíž součástí bylo mámení dalších osobních údajů o mé osobě. Během noci jsem stránku několikrát prozkoumal a zjistil, že ke zrušení účtu je údajně potřeba zrušit prémiové členství což údajně jde v sekci "nastavení profilu". Žádnou tuto funkci však na stránkách nenaleznete. Tuto záležitost jsem zdokumentoval ještě předtím než mi byl přístup odepřen. Zároveň jelikož se na stránky nyní nemohu ani přihlásit, žádnou další službu, natož prémiovou jsem nejenom neobjednal ale ani neobrdžel. Nedomnívám se, že se jedná o náhodu o čemž svědčí jak znění emailu tak celkové vzevření stránek, nedostatek kontaktů a praktická nemožnost se tomuto ubránit. Jsem velice vděčný, že existují společnosti jako Dtest, kteří tyto případy řeší, velice si vážím Vaší práce a věřím, že i díky Vám, nakonec budeme žít ve světě kde tohle není normální způsob výdělku, děkuji.


Produkt

"prémiové členství"


Požadované řešení

Jasné prohlášení o stáhnutí požadavků na jakoukoliv další platbu ze strany dodavatele a následné vymazání veškerých mých osobních údajů z jejich databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2020 05:49, před 4 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná. Ohledně výpovědi rovněž platí, že pokud spotřebitel výpověď zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně společnosti mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento e-mail, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasnou a řádnou výpověď smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a takové jednání jde k tíži společnosti.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.12.2020 14:04, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.12.2020 11:55, před 4 lety


Jindra Hrnčíř

Dobrý den,

přeposlal jsem ihned panu Hlaváčkovi informace odtud, zatím čekám na vyjádření. Společnost mi mezitím poslala další výhružný email, tentokrát dávájí týden na uhrazení, jinak případ předávají vymáhacím společnostem. Doporučení od Dtestu jsem následoval. Řesil jsem mezitím i jinou situaci se společností co spravuje Tinder ohledně toho, že ani oni tam nemají tlačítko na zrušení "prolongace" a tudíž Vám to automaticky prodlouží. V tomto případě však stačil jeden email a společnost zcela slušným a ochotným způsobem zareagovala a samozřejmě žádné další platby po mne nechtěla. V konstrastu k tomu je tady tahle "společnost". Pokud má Dtest zájem o materiály, které jsem nashromáždil, rád přispeji k zastavení těchto praktik.

Rád bych požádal Dtest o radu, zda-li je vhodné na emaily reagovat, či zda mám řešit záležitost pouze tady? Případně nevím jestli pan Hlaváček je nějaká rozumnější osoba pro tyto záležitosti v rámci této společnosti. Nicméně jak jsem psal, tam zatím čekám na reakci. Řešení těchto nesmyslů mne stojí příliš mnoho mého času a rád bych záležitost co nejrychleji zcela uzavřel. Zároveň nejsem ochotný těmto podvodníkům platit zcela jakékoliv "výpalné" za urychlení procesu. Děkuji ještě jednou Dtestu za jejich službu společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2020 15:26, před 4 lety

Ze zkušenosti uvádíme, že zde společnost bohužel po úvodním vyjádření již nereaguje. Proto doporučujeme věc urgovat především prostřednictvím e-mailové komunikace. Za nabídku zaslání materiálů děkujeme, ale v této fázi takový postup není potřebný. Dále dodáváme, že společnost ještě ani v jednom z případů, který je nám znám, nepřistoupila k vymáhání částky prostřednictvím soudu či podobných prostředků.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby případ se spotřebitelem řešila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2021 15:08, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 10:12, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.