Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaplatila jsem penize a doklad dodnes nemám, nemohu si tedy nechat o majitelky bytu peníze proplatit. Opravář zavolal 30 minut předem že přijede, žádné slušné chování, všechno Ukrajinci, není jim ani rozumět. Strávil u nás doma 4 hodiny, aby nás zkasiroval a pak řekl, že to nelze opravit a ať si koupíme nový spotřebič. Jiny opravář to bez problémů za pakatel opravil. Firmu považuji za nesolidni. Pozor, nebrat.
Nesolidni.
Obratem zaslat potvrzení o platbě. Opakovaně jsem prosila, bohužel, samé výmluvy.
|
Tweet |
Oprava je provedením díla ve smyslu § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nebylo-li dílo řádně provedeno může spotřebitel (tj. objednatel) uplatnit vůči podnikateli (tj. zhotoviteli) nároky z vadného plnění.
Tyto nároky se dle § 2615 odst. 2 občanského zákoníku řídí ustanovením o kupní smlouvě, ve vztahu podnikatele a spotřebitele tedy § 2169 občanského zákoníku. Spotřebitel má proto nárok na provedení opravy znovu, řádně a bezplatně (oprava díla), a není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Odstoupením smlouvy se v tomto případě rozumí povinnost zhotovitele vrátit objednateli veškeré náklady, které v souvislost i s vadně provedeným dílem obdržel. Rovněž může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Podnikatel je povinen dle § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vystavit doklad o zaplacení služby (zde provedení díla), pokud jej o to spotřebitel požádá. Nevystaví-li tento doklad, dopouští se přestupku ve smyslu § 24 odst. 7 písm. q) téhož zákona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.