Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jelikož mi firma rivelanti není schopna odpovědět na můj dotaz kde mám odeslat zboží které jak vzhledem tak kvalitě neodpovida tak Vas žádám o pomoc... Nereagují jen napiši, že komunikuji přes mail a tot vše.... Nevím kde mám odeslat zboží a nekomunikuje semnou nikdo z té firmy. Děkuji Kupka
Ano chtěl bych vrátit zboží a dostat peníze zpět
|
Tweet |
K reklamaci:
Neodpovídá-li věc svou kvalitou tomu, co si strany smluvily, jedná se o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je-li věc vadná, může ji spotřebitel reklamovat (tj. uplatnit práva z vadného plnění).
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
K odstoupení bez udání důvodu:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Máme za to, že tato lhůta v řešené věci již pravděpodobně uplynula.
K prodávajícímu:
Spotřebitel uvedl IČ (06839487) odpovídající společnosti Rivalenti s.r.o., jako další informaci ovšem uvedl webový portál www.rivalenti.cz, který provozuje společnost Delta Division s.r.o. (viz https://rivalenti.cz/obchodni-podminky-2/ jejich část A/1 bod 3.), nikoliv společnost Rivalenti s.r.o.
Nevíme proto zcela jistě, koho vlastně spotřebitel chtěl označit. K jeho dotazu ohledně místa zaslání zboží proto uvedeme dvě možnosti:
- Rivalenti s.r.o. - Šumavská 416/15, Brno, 60200 (sídlo společnosti).
- Delta Division s.r.o. - Milady Horákové 382/75, Praha, 17000 (sídlo společnosti).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.