Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
23.11.2020 jsme se s manželem rozhodli přes internet objednat sušičku a pračku Bosch, které Alza měla na internetu skladem. V nabídce byla i doprava zdarma (neměli jsme vůbec volit). Zboží za cca 33.000,- Kč (ještě jsme prodlužovali záruku, zbývá doplatit asi 1.030,-Kč).
Od středy nám začali chodit maily - Omlouváme se, chybou při nakládce vozidla je Vaše zakázka opožděna. Předpokládané doručení je zítra na Vámi zadanou adresu službou AlzaExpres. Čas doručení Vám bude upřesněn v další zprávě. Odpoledne pak vždy přišlo zrušení dopravy. Mezitím manžel každý den volal na jediný kontakt Alzy, zda může dostat kontakt na dopravce, že pokud je problém s odvozem, nějak si to nakonec zařídíme sami. Jenže na dopravce prý nemají kontakt, takže nezjistí, kde naše zboží je, proto nelze dopravu zrušit. Včera manžel volal znovu, dopravu nakonec operátorka najednou zrušit mohla, ale nikdo nám není schopen říci, kde si zboží můžeme vyzvednout. Každopádně maily o doručení zboží (přesto, že jsme dopravu zrušili) chodí dál. Poslední informace je, že ho dovezou zítra mezi 15:10 - 20:00. Předpokládám, že večer to bude opět jinak. Vzhledem k tomu, že s námi nikdo nekomunikuje (chodí jen maily), na telefonu jedině operátorka, která stejně nic neví, dochází nám trpělivost. Netuším, kde jsou spotřebiče, které jsme zaplatili, nemám v čem prát.
Sušička prádla BOSCH WTW87467CS, Pračka s předním plněním BOSCH WAU28T90BY (BOPR027),mezikus BOSCH WTZ11400 (BOMEZ6)+prodloužení záruky u spotřebičů+ doprava zdarma
Byli bychom rádi, kdyby se k tomu milá Alza postavila čelem a buď našla naše spotřebiče, abychom si je mohli ihned odvézt, nebo okamžitě vrátila peníze zpět (nebudu čekat další týden), abychom si je mohli pořídit jinde.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nám předala informaci, že jí zboží bylo nakonec (2. 12. 2020) doručeno. Stížnost proto uzavíráme.