Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
27. listopadu 2019 jsem uzavřela s cestovní kanceláří Firo-tour smlouvu o zájezdu číslo smlouvy 5745033. 5. února 2020 jsem kontaktovala cestovní kancelář s žádosti o refundaci za zpožděný let. 13. července 2020 letecká společnost AIR FRANCE oznamuje přiznání nároku na kompenzaci cestovní kanceláři Firo-tour ve výši 2*8000,- (celkem 16000,- Kč) jakožto obchodníkovi a současně uvádí podmínky převodu peněz na účet společnosti Firo-tour. 18. srpna 2020 na výzvu cestovní kanceláře zasílám číslo bankovního účtu. Společnost Firo-tour jsem opakovaně kontaktovala telefonicky a také mailem. K dnešnímu dni peněžní prostředy nebyly na účet nebyly.
smlouva 57405033, let AF968/19JAN
Převod přiznané náhrady za zpoždění letu (2*8000,- Kč).
|
Tweet |
Bylo-li cestovní kanceláři poskytnuto dopravní společností plnění, které náleží spotřebiteli, je spotřebitel oprávněn vydání tohoto plnění (náhrady za zpožděné lety) požadovat. Nereaguje-li cestovní kancelář na běžné výzvy, doporučujeme spotřebiteli vyzvat cestovní kancelář k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Závěrem upozorňujeme, že FIRO-tour a.s. se nachází v tzv. ochranném moratoriu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.