Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, podnikám v kovovýrobě a vím, že tohle prostředí není moc příznivé pro mobilní telefony, proto jsem si koupil po předchozí poradě a doporučení v prodejně DATART mob.tel. EVOLVEO. Po 14 dnech provozu tel.se rozbil. Následná reklamace byla uznána, ale byl jsem upozorněn, že další už uznána nebude, po čase opět tel. rozbitý. A začaly problémy i při reklamaci. Moc mě mrzí, že něco nabízejí jako odolný tel.a přitom v porovnání s nejobyčejnějším tenhle je zcela propadající!!!
. EVOLVEO StrongPhone WiFi
Chci vrátit peníze, nebo možnost výběru jiného telefonu, když tenhle zcela nesplňuje to co by měl a pro co jsem si ho kupoval. Stejně tak jako to funguje v Německu.
|
Tweet |
Spotřebitel bohužel neuvádí, kdy zboží bylo zakoupeno. Prodávající odpovídá dle § 2161 občanského zákoníku kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. V tomto případě tedy záleží na deklarovaných vlastnostech telefonu.
Dále občanský zákoník stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku v této lhůtě provádí prodávající. Měl by tedy prokázat, že telefon byl při převzetí bez vad a s ujednanými vlastnostmi. Dokud prodávající nevyvrátí výše uvedenou domněnku může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vad.
Pokud by problémy při reklamaci přetrvávaly nebo byla reklamace uplatněna až po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci, může se spotřebitel také rozhodnout, že si nechá zpracovat znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že společnost DATART INTERNATIONAL,a.s. dosud nevyužila možnosti reakce prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, rozhodli jsme se případy z tohoto důvodu uzavřít.