Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, objednala jsem si zimní kabát u společnosti Bonky, který garantoval u zboží rychlé dodání, vrácení peněz a garanci spokojenosti, dárek při platbě předem na účet. Bohužel po tom co jsem objednávku zaplatila mi přišel email s tím že jsou pouze zprostředkovatel a že zboží mohou doručit až po 30-40 dnech a více. Už to mě rozčílilo a chtěla jsem tedy vrátit peníze a zboží stornovat. Uvedli, že to nelze že musím počkat až zboží dorazí a pak že mohu od smlouvy odstoupit. Zboží dorazilo se zpožděním a bohužel vůbec materiál zboží neodpovídal kabátu z inzerovaného eshopu byl to jen cár hadru, když to řeknu lidově. Psala jsem tedy na podporu at mi dají adresu, kam mohu zboží zaslat a odstoupit od smlouvy ve 14 dnech od doručení.Na podpoře mi emailem přišlo že to u nich nelze, že jsou pouze oni zprostředkovatel nikoliv prodejce. Přitom jsem jim poslala peníze předem. Napsali, že mám vyplnit online formulář kde chtěli i produkt vyfotit a veškeré důvody proč jej vracím. To jsem tedy vyplnila ale měli tam napsáno že jim produkt nemám vracet a že se oni ozvou za 30 dní. Na netu jsem našla recenze, že nevracejí peníze a že se zákazníky kteří se nachytali jako já nikdo nekomunikoval a že i když zákazník zboží zaslal stejně neobdržel peníze zpět. Další bod je že se mnou komunikuje jen jakási Lenka online formou emailem, která nemá ani příjmení, neexistuje žádný telefon či adresa kam tedy přesně poslat zboží a odstoupit a mít jistotu že se k tomu obchod nějak postaví. Vše bylo zmatečné a ted tedy nevím zda mám na jejich adresu zaslat zboží které chci vrátit i s odstoupením od smlouvy s tím že chci vrátit 700 Kč nebo zda mám čekat 30 dní než se mi online ozvou na email,který spadá ještě do spamu s tím, že mi nic nevrátí. Prosím o radu jak správně postupovat a prosím i o to aby jste se na tento e-shop zaměřili protože skutečně nejedná férově.
Mám přece právo odstoupit ve 14 dnech od smlouvy a chtít vrátit peníze zpět. Zaslala jsem je předem na jejich účet. Vadí mi že jejich online podpora tedy neřekne přesně kam zboží zaslat a jak tedy postupovat konkrétně. Psali mi jen abych vyplnila ten jejich online formulář a když jsem tak učinila objevilo se jen že mám čekat 30 dní na vyřízení mé stížnosti. Prosím můžete mi říci zda toto je správný postup bojím se že jsem už o peníze přišla a že jej eshop nevrátí a nevím zda tedy zboží jim zaslat či ne. Děkuji Moc
kabát neodpovídá kvalitou ani materiálem
Ráda bych zboží vrátila na adresu Bonky a byla bych ráda kdyby mi obchod vrátil peníze zpět na účet obratem. Zboží je v původním obalu a nepoškozené, nenosila jsem ani nijak neodebrala cedulky. Není nošené.
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Z obsahu stížnosti vyplývá, že se spotřebitel od smlouvy pokusil odstoupit (resp. se o odstoupení informoval), nebylo mu to však umožněno s chybným odůvodněním. V takovém případě máme za to, že je lhůta zachována. Spotřebiteli tedy v zásadě stačí svůj požadavek na odstoupení zopakovat a odkázat přitom na ten, který již jednou učinil (kopie e-mailu atd.). Dále má spotřebitel povinnost na své náklady zboží vrátit. Lze jej zaslat na adresu sídla společnosti (Rybná 716/24, Praha, 11000). Podnikatel má poté povinnost vrátit spotřebiteli peníze.
Nevrátí-li je, je možné ho vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.