Společnost


Filip Koška

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46692Neoprávněně naůčtované vratné 25% za vyzkoušený parfém

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2020, před 4 lety

Hana Schmiedová

Znění stížnosti

Od Topsvičky jsem si 24.10. 2020 objednala parfém Coco Mademoiselle l eau Privée 50 ml za 2070,- Kč, vyzvedla jsem si ho 29.10. vyzkoušela -cca 2x odstříknuto a protože vůně vůbec nedržela -parfém jsem vrátila 10.11. a uvedla že se mi parfém nelíbí a odstupuji od smouvy.
Majitel firmy p. Koška si vrácený balíček vyzvedl až po týdnu a dle obchodních podmínek obchodu Topsvíčky si naůčtoval / podle mě neoprávněně/ poplatek 25% za opotřebení parfému -na což podle Obćanského zákoníku nemá nárok- protože obchoduje na dálku a parfém neni uveden ve výslovně vyjmenovaném zboží, které není možné vrátit.

Takže jsem obdržela 1553,- Kč plus dopravné namísto 2070,-


Produkt

Coco mademoiselle l eau privée edp 50 ml výrobce Chanel


Požadované řešení

Požaduji vrátit plnou cenu parfému -tj doplatit 517,-
Bylo mi vráceno 1553,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2021 16:10, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN). V kamenné provozovně je běžnou praxí, že jsou vystaveny tzv. testery. To v on-line prostředí není pochopitelně proveditelné.

Celá záležitost je z tohoto důvodu velmi komplikovaná a není zcela jednoznačná. Náš náhled na věc vychází z "minimalizace rizika". To podle nás může minimalizovat lépe podnikatel, pokud např. k parfému přiloží něco jako "minitester" nebo umožní spotřebiteli alespoň si tester zvlášť objednat. Případně zvýšené náklady si může podnikatel odpovídajícím způsobem promítnout do výše kupní ceny. Velkou roli v této věci hraje podle nás také to, že parfém byl podle slov spotřebitele skutečně pouze jen vyzkoušen, a nikoliv (ve větším rozsahu, než je nutný) užíván.

Z tohoto důvodu se domníváme, že prodávající nemá možnost snížit hodnotu ceny zboží.

I kdybychom došli k opačnému závěru - tedy že snížení je možné - stejně musí snížení odpovídat vždy reálnému snížení hodnoty ceny zboží. Ustanovení bodu 5.9 obchodních podmínek prodávajícího (dostupné z: https://www.topsvicky.cz/obchodni-podminky/), které stanoví paušální stržení částky ve výši 25 % z kupní ceny a více, je proto z tohoto pohledu nepřiměřené ve smyslu § 1813 občanského zákoníku a k jako takovému se k němu vůbec nebude přihlížet (jako by ani nebylo).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 11:12, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.