Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
na stránkách http://sale.hotkid.club jsem objednala LEGO. objednávka byla uskutečněna 23.10. přišlo potvrzení o platbě, společnost ale přestala komunikovat, stránky zmizely, zboží do teď (03.12.) není dodáno. nově se stránky objevily pod http://blackfriday.ghjf.shop/..
v současné době řeším reklamaci transakci kartou s bankou.
LEGO: LAMBORGHINI SIÁN FKP 37 42115. LEGO: STAR WARS™ MILLENNIUM FALCON™ 75192
Chci dostat zpět peníze. chci varovat ostatní před objednávkami u tohoto prodejce
|
Tweet |
Protože se nám na základě údajů poskytnutých spotřebitelkou nepodařilo vyhledat podnikatele, vůči kterému je stížnost směřována, nemůžeme tento subjekt nijak oslovit. Z tohoto důvodu není předem možné dosažení smírného řešení sporu, protože k němu chybí druhá strana. Ze obsahu stížnosti je bohužel patrné, že se jednalo pravděpodobně o podvodné stránky.
Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme. V závěru připojujeme obecné právní hodnocení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily nebo není-li možné ji takto vůbec kontaktovat, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu, má-li spotřebitel k dispozici údaje o adrese sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 10 000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.