Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#46698Nevrácení obalu - tašky na Hoverboard

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2020, před 4 lety

Eliška Zavadilová

Znění stížnosti

Dobrý den. V loni 15.12.2019 jsme u Vás zakoupili Hoverboard. K tomu jsme přikoupili i tašku na přenos Hoverboardu a zároveň jsme si zaplatili okamžitou výměnu zboží v případě potřeby.

Po roce se Hoveboard nedal nabít a tak jsem jej odvezla na pobočku ALZA Ostrava. Z důvodu pandemie jsem si reklamáci musela vyřídit sama,tedy bez obsluhy. Nebyl tam nikdo,kdo by mi poradil. Vadný Hoverboard jsem tedy nechala na pultě,jak mi počítač přikázal. Nalepila jsem na reklamované zboží štítek a to bylo vše,co jsem měla udělat. Bohužel,reklamované zboží jsem odevzdala i s taškou. A o tu se mi jedná! Zboží mi bylo v pořádku vyměněno,ale taška není k nalezení. Již několik měsíců se snažím volat na Vámi uvedené tel.číslo,ale odpověď je vždy stejná! My se Vám ozveme. Do dneška tj.3.12.2020 se mi nikdo neozval! Jedná se o fakturu č.2198185894. Kde je i taška uvedena.

Žádám Vás tedy o zjištění,kde se vadný Hoverboard posílal a zda by bylo možno mi tašku vrátit. Děkuji za velmi brzské vyřízení. Zavadilová Eliška tel.č. 607***820,email :*****dilova@post.cz. Nebo ****adil@ictintegral.cz


Produkt

Ztráta tašky Urbanstar 6.5 Bag. Kód SPTta456 - obal na Hoverboard.


Požadované řešení

Urychlené zjištění,kde se taška nachází,doprava na pobočku v Carefure v Ostravě a informaci,kdy si pro ni mohu přijet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2021 15:55, před 4 lety

Společnost má povinnost po vyřízení reklamace vrátit zboží spotřebiteli kompletní, tj. má povinnost vrátit všechny jeho části, které obdržela, a to vč. příslušenství. Pokud zboží kompletní nevydá, jedná se o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Klíčové je prokázat, že prodávající převzal věc hlavní i s příslušenstvím (taškou). K tomu může sloužit nejlépe reklamační protokol. Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele musí spotřebitelka takový "shrnující" protokol o uplatnění reklamace od prodávajícího obdržet. Prodávající je totiž povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Toto potvrzení musí prodávající vydat, resp. jeho vydání alternativním způsobem zajistit, i tehdy, není-li vhodné z důvodu pandemie COVID-19 přistupovat k bezprostřednímu vyřízení reklamace. Nebyl-li tento protokol vydán, jedná se o přestupek (k tomu viz § 24 zákona o ochraně spotřebitele), za nějž může Česká obchodní inspekce uložit pokutu.

Nemá-li však spotřebitelka protokol k dispozici, resp. není-li v něm uvedeno, že součástí reklamace bylo i příslušenství věci, lze využít i jiných prostředků, kupř. svědecké výpovědi. Důkazní postavení v případném sporu však nebude již tak komfortní.

Dle § 510 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že se právní jednání a práva i povinnosti týkající se hlavní věci týkají i jejího příslušenství. Z toho by snad bylo možné dovodit, že v případě pochybností, zda věc byla reklamována samostatně nebo s příslušenstvím, je vhodnější se přiklonit na stranu, která tvrdí, že věc byla reklamována i s příslušenstvím, není-li v protokolu výslovně uveden opak.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2021 13:49, před 4 lety

Dobrý den,

v tomto případě byla zákaznici taška doposlána pod číslem reklamace AORE20920813 a tato také vyzvednuta.

Věřím, že je tedy vše v pořádku.

S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 14:32, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a případné uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2021 10:06, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2021 09:47, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.