Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, dne 29.9.2020 jsem reklamoval v záruční době modem Zyxel VMG 3312 (ev.č. 34300192/20O) v prodejně O2 OC Harfa. Dostal jsem zapůjčený náhradní. Datum předpokládaného vyřízení reklamace bylo 29.10.2020.
Reklamace zatím nebyla vyřízena, žádná SMS mi nepřišla.
Na pobočku O2 Harfa je na webu kontaktní mail, a tlf. pevná linka, jinak nic. Mail s dotazem jsem poslal již 4x (poprvé 14.11.2020), volal jsem tam již mnohokrát v různé časy, nikdo to nikdy nevezme. Na hotline jiné spojení nedostanete, poradí, aby se tam zajelo osobně, což se mě v očekávání zbytečné cesty, kdy reklamace nemusí být ještě vyřízena, v současné době nechce. Je také logické zjistit, zda si budu moct svůj modem opravený vyzvednout a současně půjčený vrátit v jednom kroku.
Záruční reklamace modemu Zyxel VMG 3312, ev.č. 34300192/20O
Potřebuji zjistit, zda je již reklamace vyřízena a opravený modem si mohu vyzvednout.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Matějko,
děkuji za Váš podnět a omlouvám se za čekání na dořešení.
Informace ohledně stavu Vaší reklamace jsem si vyžádal u kolegů, jakmile je získám, budu Vás ihned informovat.
S pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.