Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,prosím o radu.Žádala jsem u electroworld Avionshopping park Brno) odstoupení od KS,moc vad současně. Kvůli jednomu slovu (slovíčku “snad”), které prodavačka nenapsala do protokolu, nebo naopak toho do protokolu napsala až moc, mi odstoupení servis zamítl.Zvláštní na tom je,že jsem se začala o reklamaci zajímat telefonicky 30.den (do té doby ticho po pěšině) a ten den večer mi najednou přišla zpráva o zamítnutí.V protokolu ze servisu je datum vyřešení cca během týdne,ale EW nedal vědět (až na můj popud).vyjádření servisu je že vada webkamery byla už od koupě, tudíž odstup zamítají - akorát vadu webkamery jsem dosud vůbec netušila jelikož jsem ji nikdy nepoužila. Až teď jsem ji potřebovala,proto jsem říkala, že snad ani nikdy nefungovala-v protokolu uvedeno “nikdy nefungovala”... Za další, notebook byl vystavený kus, tudíž by snad věděli že prodávají vadný kus, ne? Děkuji za radu, zda je ještě šance a mám bojovat za vracení peněz. Zatím jsem si jen marně mailování s reklamačním oddělením EW.
Notebook Lenovo Yoga 530-14 81H90009CK černý EAN 192563277231
Vrácení peněz
|
Tweet |
Ze stížnosti není patrné, kolik vad reklamované zboží mělo. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.