Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, při objednávce na zboží bylo napsáno že do 12 dnů max , zboží bude dodáno zákazníků , po vyprchání doby dodání dostal email že stále na nás myslí prodejce
Kusový koberec Gloria 102402
Dodání zboží co nejrychleji nebo vrácení peněz, a pravdivé informace na jejich stránkách
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Zdravím Vás pane Ziablytskyi,
bohužel v té nejvypjatější době před Vánoci a navíc v COVIDovém režimu docházelo ke kolapsu přepravních společností. A to jak těch tuzemských, tak těch mezinárodních (Váš koberec se objednával z Německa). Některé dodací lhůty se proto oproti běžnému stavu prodloužily. Nicméně v době Vaší objednávky (17.11.2020) byla dostupnost u Vámi zvoleného produktu uvedena tato: "Do 19. 2. 2021 odešleme". Přesto jsme Vám zboží stihli doručit do Vánoc, tedy téměř o dva měsíce dříve, než byla uváděná předpokládaná dodací lhůta.
Dodací lhůta je vždy jasně uvedena u každého produktu, dále v košíku a také v emailovém potvrzení objednávky. Část screenshotu objednávky s viditelným termínem doručení posílám v příloze tohoto ticketu.
Vzhledem k výše uvedeným faktům nevidím důvod podávání jakékoli stížnosti na naší společnost, jelikož z našeho pohledu určitě k žádnému pochybení nedošlo. Naopak jsme i v tom nejsložitějším období udělali maximum pro to, abychom Vám objednávku doručili co nejdříve.
Marek Černý
Friendly Stores s.r.o.
Mujkoberec.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.