Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
konvice po 3.měs.začla protékat,byla vrácena po3.týdnech byla vyměněna,po14dnch opět protékala,byla opět vyměněna po 3týdnech opět vyměněna .Chceme vrátit peníze bylo nám řečeno že to není možné že nám jí opět vymění.reklamační lístky nám nebyli vráceny a tak nemáme uš ni vruce jenom paragon od nákupu první koupené konvice.
Nákup byl proveden vprod. LIdl Pr.11,opatovská
Stopa 40 A,B reklamace č.214142
RYCHLO V:konviceSWKK 2400 B1
Vrácení peněz.
|
Tweet |
K písemnostem:
Vydání potvrzení o uplatnění reklamace je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinností prodávajícího. Jejich nevydání je přestupkem, za který může Česká obchodní inspekce uložit pokutu. Stejně tak nic neopravňuje prodávajícího k tomu, aby spotřebiteli nevrátil "reklamační listy" (tím spotřebitel myslí patrně potvrzení o vyřízení předchozích reklamací; upozorňujeme na nutnost nezaměňovat "potvrzení o vyřízení", které následuje po reklamačním řízení, a "potvrzení o uplatnění", které tomuto řízení předchází). Tyto "reklamační listy" náleží spotřebiteli a prodejce nemá žádný titul k jejich zadržení a na výzvu spotřebitele je povinen tyto listy vrátit.
K samotné reklamaci:
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.