Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Už třetím rokem jezdím vlakem z Havlíčkova Brodu na Praha Smíchov a obráceně, mezi lety 15-17. Kupuji si studentské jízdenky do 18 let a v této době je mi 17. Při předložení mé ISIC karty mi od průvodčí bylo sděleno že MUSÍM podle předpisů Českých dráh předložit občanský průkaz (který jsem v té době neměl u sebe z osobních důvodů) NIKDY za 3 roky co jezdím stejným vlakem mi toto žádný jiný průvodčí neřekl, vždy stačila má ISIC karta kde je můj obličej, mé datum narození a všechny ostatní potřebné informace, průkaz je stále platný, a i na oficiálních stránka u informací k tomuto druhu jízdenky je napsáno cituji "Junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, studentským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost." Což pokud se nepletu znamená že mi stačí jeden z uvedených dokladů, jako potřebný k uplatnění mé jízdenky. Jelikož jsem nechtěl konflikt musel jsem průvodčí doplatit 175Kč.Doplaceni jízdenky mi nevadí, ale nikdy jsem neslyšel že potřebui specificky občanský průkaz na uplatnění své jízdenky.
Vlak jel v sobotu 5.12 : R 984 Vysočina světem z Havla. Brod na Praha Smíchov.
Rád bych buďto vrácení peněz za do placenou jízdenku, nebo aspoň napomenutí jisté průvodčího.Jistě že je možné že chyba je na mě straně a na straně , a v tom případě bych rád řádně vysvětlení k mé situaci.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.