Společnost


ASKO - NÁBYTEK,spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:54
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#46745Nedodané zboží v řádném termnu a to opakovaně.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2020, před 4 lety

Jaroslav Štefl

Znění stížnosti

Dne 13.6.2020 proběhla řádná objednávka na několik druhů zboží, která byla řádně uhrazena v plné výši. Dodání, bylo avizováno na týden kt36 tzn. do 6.9.2020 (což už samo o sobě, byla jiná dodací lhůta než uvádí leták nebo internetová nabídka, která uváděla dané zboží skladem). Do 6.9.2020 nepřišla žádná informace ohledně objednaného zboží. Osobní návštěva na prodejně dne 6.9.2020 prokázala že mají pouze určitou část zboží, kterou jsem následně odebral a souhlasil s dodáním zbylého zboží v jiný termín a to, bylo i písemně potvrzeno dopisem na mou adresu. A to do týdne kt44 tzn. do 1.11.2020 což se nestalo. Z ohledem na restrikce v rámci covid19, kdy prodejny fungovali v rámci výdejních oken a to jen některé jsem za překpodladu že výrobní linky vyrábějí normálně jsem na tento termín nereflektoval a překpokládal že po uvolnění restrikcí zboží dostanu se tak bohuželo nestalo. Následná návštěva v prodejně dne 5.12.2020 bez jakékoliv odezvi ze strany provajícího jsem zjistil že zboží stále nemají a dodací lhůta zboží je dle jejich slov opět přesunuta na nový termín kt3 2021. Arogantní chování ze strany prodávajícího/vedoucí se nebudu vyjadřovat. Vhledem k tomu že mi, byla již doručená část zboží která je vzhledově totožná s tou na kterou čekám nemám možnost od smlouvi odstoupit. Nehledě na to že toto zboží stále na prodejně vystavují a prodávají i v akci !!


Produkt

Asko CZ, NC Otvice, Chomutov 431 11, zboží KOMODA Indy 4588753.


Požadované řešení

Nejblížší reálný termín dodání. Slevu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2021 22:24, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud již část zboží byla spotřebiteli poskytnuta, jedná se o tzv. dílčí plnění. Spotřebitel v takové situaci může dle § 2004 odst. 2 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy pouze ohledně nedodané části, ledaže již dodané plnění nemá pro něj samo o sobě význam (např. situace, kdy jsou dodány nohy od stolu, ale bez desky).

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 12:50, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.