Společnost


Pražská plynárenská, a.s.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46763Přepis plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2020, před 4 lety

Jana Hankerová

Znění stížnosti

Jelikož jsme prodali byt, kde byla dodavatelem plynu i elektřiny Pražská Plynárenská, domluvili jsme se s novým majitelem, že vše přepíšeme na něj. Pražské plynárenské jsme dodali veškeré dokumenty, které požadovali. Žádost byla podána 18.82020. Elektřina byla přepsána v říjnu, přišlo vyúčtování i peníze. Zálohy jsme platili přes Sipo. Plyn dodnes nepřepsali, dále nám stahují zálohy. Urgoala jsem to v půli října. Neměli žádné dokumenty od nás, je to divné, když elektřina přepsána byla. Znovu jsem jim je tedy přeposlala. Prý se to bude urhovat. Nic. Je to už skoro 2 měsíce a peníze z účtu odchází dál.


Produkt

Přepis plynu


Požadované řešení

Ukončení smlouvy a vrácení všech peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2021 21:03, před 4 lety

Pokud byly splněny všechny podmínky pro přepis odběrného místa a byly k tomu dodány veškeré podklady, měl přepis proběhnout a popsaný postup společnosti se zdá být chybný. Případné vadné vyúčtování je nutné reklamovat (vzorový formulář je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu). Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Ustanovení § 16 vyhlášky č 545/2006 Sb., o kvalitě dodávky plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice, říká, že standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je 15 dnů. Společnost dále musí do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace vypořádat rozdíl v platbách zákazníka způsobeného nesprávným vyúčtováním dodávek plynu.

Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne společnost zákazníkovi náhradu dle § 16 odst. 3 písm. a této vyhlášky, tedy 750 Kč za každý i započatý den prodlení.

Nedůvodně stržené platby je možné požadovat zpět jako tzv. bezdůvodné obohacení podle § 2991 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 11:40, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.