Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Jelikož jsme prodali byt, kde byla dodavatelem plynu i elektřiny Pražská Plynárenská, domluvili jsme se s novým majitelem, že vše přepíšeme na něj. Pražské plynárenské jsme dodali veškeré dokumenty, které požadovali. Žádost byla podána 18.82020. Elektřina byla přepsána v říjnu, přišlo vyúčtování i peníze. Zálohy jsme platili přes Sipo. Plyn dodnes nepřepsali, dále nám stahují zálohy. Urgoala jsem to v půli října. Neměli žádné dokumenty od nás, je to divné, když elektřina přepsána byla. Znovu jsem jim je tedy přeposlala. Prý se to bude urhovat. Nic. Je to už skoro 2 měsíce a peníze z účtu odchází dál.
Přepis plynu
Ukončení smlouvy a vrácení všech peněz.
|
Tweet |
Pokud byly splněny všechny podmínky pro přepis odběrného místa a byly k tomu dodány veškeré podklady, měl přepis proběhnout a popsaný postup společnosti se zdá být chybný. Případné vadné vyúčtování je nutné reklamovat (vzorový formulář je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu). Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Ustanovení § 16 vyhlášky č 545/2006 Sb., o kvalitě dodávky plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice, říká, že standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je 15 dnů. Společnost dále musí do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace vypořádat rozdíl v platbách zákazníka způsobeného nesprávným vyúčtováním dodávek plynu.
Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne společnost zákazníkovi náhradu dle § 16 odst. 3 písm. a této vyhlášky, tedy 750 Kč za každý i započatý den prodlení.
Nedůvodně stržené platby je možné požadovat zpět jako tzv. bezdůvodné obohacení podle § 2991 občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.