Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 11.10.2014 jsem v prodejně sportdirect ve Zličíně zakoupil mikinu značky Everlast za 549,-Kč. Měl jsem ji 2x na sobě a aniž bych jí vypral tak se mi celá od rukávu až po límec zežmolkovala.A navíc jsem začal mít problémy se zapínáńím zipu, který se zadrhává.
Jel jsem tedy dne 18.10.2014 do prodejny, abych mikinu reklamoval. Reklamaci vyřizoval vedoucí prodejny s tím, že reklamace se na žmolky nevztahuje, že každý materiál se opotřebovává. Navíc jeho chování vůdči nám, bylo velmi neprofesionální. Mikina mu také nešla zapnout, až po delší době se mu to povedlo s větou zip je v pořádku. Když jsem se ho zeptal, jestli by takovouto mikinu nosil, tak koukal do stropu a nebyl schopen odpovědět. Z čehož usuzuji, že se mnou souhlasil.
Nicméně žádám o kladné vyřízení mé reklamace buď výměnou zboží nebo vrácením peněž.
S práním hezkého dne Radoslav Hasík
Mikina Everlast USA Z/Funn Snr, č. 55669003390, paragon č. 076473
Vrácení peněz, nebo výměna zboží
|
Tweet |
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jedná o právní vyvratitelnou domněnku, kdy důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Do doby než je prokázán opak může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Vzhledem k výše uvedené právní domněnce a datu zakoupení zboží doporučujeme spotřebiteli, aby trval na prokázání opaku s uvedením zákonného ustanovení. V opačném případě spotřebiteli náleží výše uvedená práva z vadného plnění.
Společnost Sportsdirect.com Czech Republic s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.