Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stroj jsem po roce od koupě po předchozí e-mailové komunikaci odvezla na servis do Ráje šití, kde byl pořízen. K servisu byl přijat. Asi po týdnu mi bylo napsáno, že nefunkčnosti šicího stroje byla způsobena nárazem a následným posunutím jehly. Podle vyjádření společnosti se tato vada nevztahuje na reklamaci řád a tím pádem si technik za opravu účtuje 500,-. Po mojí konzultaci s právníkem se však přijmutím stroje k servisu prodávající zavázal k bezplatnému servisu.
šicí stroj Lucznik Paulina, výrobní číslo: DF18087729
Bezplatná oprava šicího stroje.
|
Tweet |
Reklamovala-li spotřebitelka věc, má nárok na bezplatné provedení opravy, pokud je reklamace uznána. Pokud je reklamace zamítnuta (tento případ), může prodávající opravit danou věc za úplatu výhradně s předešlým souhlasem spotřebitelky. Oprava za úplatu je smlouvou o dílo ve smyslu § 2587 občanského zákoníku. Prodávající tedy nemůže opravu (dílo) provést, a teprve následně zjišťovat, zda si tuto opravu spotřebitelka vůbec přála, nebo po ní snad dokonce rovnou požadovat úhradu díla, k jehož provedení nedala souhlas.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, neměl by zásadně do věci zasahovat (např. opravovat ji) už proto, že se spotřebitel může rozhodnout reklamaci rozporovat a věc by v takovém případě měl ve stavu, v jakém ji předal k reklamaci, dodat znalci k ohledání. Nesouhlasí-li totiž spotřebitel se zamítnutím reklamace, může se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.