Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Objednal jsem a zaplatil zboží s doručením na adresu. Objednávka č. 19001003483037. Smluvní dopravce však zboží nedoručil s odůvodněním (neučinil ani pokus o doručení), že na adresu nevede zpevněná komunikace a balík rovnou uložil na několik kilometrů vzdáleném PPL ParcelShopu. Toto odůvodnění je nepravdivé a je zřejmé, že i snadno vyvratitelné - komunikace zpevněná je.
Kontaktoval jsem Zalando prostřednictvím jejich webového formuláře, nicméně mi bylo sděleno, že zboží nedoručí a někdy v budoucnu mi údajně vrátí peníze na účet. To chápu jako jednostranné porušení uzavřené kupní smlouvy.
Zalando
Doručení zboží v přiměřené lhůtě.
|
Tweet |
Prodlení s dodáním zboží sice zakládá nárok na odstoupení od smlouvy (stornování objednávky), nicméně tento nárok náleží výhradně spotřebiteli, nikoliv podnikateli. Podnikatel proto nemůže bez dalšího objednávku zrušit s tím, že on sám (resp. jeho smluvní partner zodpovědný za přepravu) nedodal zboží. Naopak, měl by se pokusit zboží dodat co nejrychleji i přes to, že původní termín nestihne. To vše za předpokladu, že spotřebitel s tímto opožděným dodáním souhlasí a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Za korektní řešení této situace považujeme možnost, aby spotřebitel mohl neoprávněně zrušenou objednávku provést znovu a za původně nabízenou cenu, bude-li na tom mít zájem.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.