Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#46792Odmítnutí doručit zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2020, před 4 lety

Petr Veselý

Znění stížnosti

Objednal jsem a zaplatil zboží s doručením na adresu. Objednávka č. 19001003483037. Smluvní dopravce však zboží nedoručil s odůvodněním (neučinil ani pokus o doručení), že na adresu nevede zpevněná komunikace a balík rovnou uložil na několik kilometrů vzdáleném PPL ParcelShopu. Toto odůvodnění je nepravdivé a je zřejmé, že i snadno vyvratitelné - komunikace zpevněná je.
Kontaktoval jsem Zalando prostřednictvím jejich webového formuláře, nicméně mi bylo sděleno, že zboží nedoručí a někdy v budoucnu mi údajně vrátí peníze na účet. To chápu jako jednostranné porušení uzavřené kupní smlouvy.


Produkt

Zalando


Požadované řešení

Doručení zboží v přiměřené lhůtě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2021 16:51, před 4 lety

Prodlení s dodáním zboží sice zakládá nárok na odstoupení od smlouvy (stornování objednávky), nicméně tento nárok náleží výhradně spotřebiteli, nikoliv podnikateli. Podnikatel proto nemůže bez dalšího objednávku zrušit s tím, že on sám (resp. jeho smluvní partner zodpovědný za přepravu) nedodal zboží. Naopak, měl by se pokusit zboží dodat co nejrychleji i přes to, že původní termín nestihne. To vše za předpokladu, že spotřebitel s tímto opožděným dodáním souhlasí a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Za korektní řešení této situace považujeme možnost, aby spotřebitel mohl neoprávněně zrušenou objednávku provést znovu a za původně nabízenou cenu, bude-li na tom mít zájem.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 10:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.