Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Inkasní společnost Alektum, s.r.o. mi zaslala dopis, ve kterém mě vyzývá k uhrazení dluhu u společnosti Mylando AG za objednané a dodané břity do holícího strojku ve výši jistiny 299,00 Kč, úroku z prodlení ve výši 5,82 Kč, poplatek v částce 59,00 Kč a nákladech věřitele v částce 360,00 Kč. Celkově 723,82 Kč.
Odstoupení od smlouvy a dodávání dalších zásilek jsem již 2x žádala firmu Mylando doporučeným dopisem s dodejkou a na své náklady i zboží vracela. Poraďte prosím co ještě dalšího??
Řešením bude, když firma Mylando přestane posílat neobjednané zboží a firma Alektum Group vymáhat fiktivní dluhy. Čekat omluvu by bylo asi příliš.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od podnikatele prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel podnikateli na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany podnikatele opravdu zaslán.
Byla-li smlouva opravdu uzavřena, ale spotřebitel od ní v souladu se zákonem (či smlouvou) odstoupil, rovněž platí, že nemá povinnost hradit kupní cenu za zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.