Společnost


Alektum, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

91%
9%
Toto skore je založeno na 12 stížnostech.

#46796vymáhání fiktivního dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2020, před 4 lety

Jaroslava Němcová

Znění stížnosti

Inkasní společnost Alektum, s.r.o. mi zaslala dopis, ve kterém mě vyzývá k uhrazení dluhu u společnosti Mylando AG za objednané a dodané břity do holícího strojku ve výši jistiny 299,00 Kč, úroku z prodlení ve výši 5,82 Kč, poplatek v částce 59,00 Kč a nákladech věřitele v částce 360,00 Kč. Celkově 723,82 Kč.
Odstoupení od smlouvy a dodávání dalších zásilek jsem již 2x žádala firmu Mylando doporučeným dopisem s dodejkou a na své náklady i zboží vracela. Poraďte prosím co ještě dalšího??


Požadované řešení

Řešením bude, když firma Mylando přestane posílat neobjednané zboží a firma Alektum Group vymáhat fiktivní dluhy. Čekat omluvu by bylo asi příliš.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2021 16:42, před 4 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od podnikatele prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel podnikateli na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany podnikatele opravdu zaslán.

Byla-li smlouva opravdu uzavřena, ale spotřebitel od ní v souladu se zákonem (či smlouvou) odstoupil, rovněž platí, že nemá povinnost hradit kupní cenu za zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 12:53, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.