Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firoutou mělo do 15.92020 dle zákona Lex Voucher vrátit 25 000,- Kč /zálohu/ za neuskutečněný zájezd do Petrohradu důchodce 65+,ohrožená skupina/.Neberou telefony,nekomunikují,počítají s tím, že s ohledem na věk zemřeme/Nedopravili nás do Petrohradu a zpět,neubytovali nás,neposkytli stravu,neposkytli průvodcovské služby/.Proto se ptáme,kam naše finanční prostředky dali a k čemu je použili.K tomu není co dodat.Ono je lepší držet a používat finanční prostředky zdravotní sestry a důchodce bezúročně,než jít do banky,vzít si podnikatelský úvěr,že_Tam by ovšem platili 5% úrok,že?Jde o porušení zákona.Že se nestydí!
Viz popis stížnosti.
Řešení je jednoduché.Vrátit finance jak jim nařizuje zákon.
|
Tweet |
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Závěrem upozorňujeme, že FIRO-tour a.s. se nachází v tzv. ochranném moratoriu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.