Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Zboží bylo při převzetí zaplaceno platební kartou 30.11.2020
V balíku nebyl dodán český návod a faktura.
Po vyzkoušení dodaných 2 ks přístrojů jsem vyhodnotila, že se jedná o nekvalitní a nespolehlivý výrobek, nabíjení baterie je velmi zdlouhavé
a po velmi krátkém provozu se vybije - u obou kusů.
Nemám tudíž k těmto výrobkům důvěru a proto jsem je v původním obalu
dne 1.12.2020 odeslala poštou zpět na adresu odesilatele.
Dle informace Pošty byl balík / podací č. DR0407260195X / dodán 3.12.2020
na adresu 19007 Depo Praha 703.
Žádám o vrácení zaplacené částky 1656 Kč na můj b. účet 1337269093/0800.
Děkuji.
Marie Nováková
Kuřim 7.12.2020
Žádám o vrácení zaplacené částky 1656 Kč na můj b. účet 1337269093/0800.
Děkuji.
Marie Nováková
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží zásadně nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Dobrý den, reklamace, kterou zmiňujete je potřeba řešit přímo s e-shopem, kde jste zboží zakoupila. Společnost ComGate Payments zaštiťuje pouze technické řešení platební brány. Jak zmiňujete, platba byla řádně uskutečněna.
Děkuji Vám.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za pomoc, která vedla k vyřešení mé stížnosti. Vratka 1656 Kč byla uhrazena.
M. N.