Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46818Nevrácení finančních prostředků za neuskutečněný zájezd -pobyt na Krétě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2020, před 4 lety

Irena Skálová

Znění stížnosti

Dne 3.10.2019 jsme obdrželi od společnosti Booking.com potvrzení pobytu v hotelu Iberostar Creta Marine-číslo smlouvy 12743866913498563699.Dne 7.102019 /více než před 1 rokem/ jsme celou částku 13981,- Kč Booking.com uhradili.Společnost Booking com celý 1 rok držela naše finanční prostředky a dne 15.9.2020, to je 10 dní před odletem nám oznámila, že ubytování v tomto hotelu nezajistila a že vrací prostředky na náš účet u ČSOB.Ani po 3 měsících však finance nevrátila,obdrželi jsme od ČSOB potvrzení!Dle zákona Lex Voucher měla společnost Booking .com peníze vrátit do 15.9.2020.Společnost Booking com podniká v České republice a zákon porušila.Jedná se o podvod,žádné peníze vrátit nechce,lže,že peníze vrátila.Zřejmně počítá s tím, že s ohledem na věk /73 let/ brzy zemřeme a nebude muset nic vracet.Hluboce amorální je rovněž skutečnost, že celý rok drží naše finance a 10 dní před odletem oznámí, že ubytování není zajištěné.Toto vůbec nemůže svádět na COVID 19, měli jsme negativní test z letiště na Krétě,byli jsme ubytování v jiném hotelu bez problémů a dovolenou jsme museli zaplatit dvakrát.Domníváme se, že starobní důchodce a zdravotní sestra /chráněná osoba/ nejsou komerční banka jakákoliv komerční banka,nemáme na mysli Komerční banku/,aby bezúročně sponzorovala nadnárodní společnost Booking.com , která vykazuje miliónové zisky.Booking.com si může zajít do jakékoliv komerční banky,pokud na svoje podnikání potřebuje finance.Tam by ovšem musel platit úrok cca. 5%.Tak asi usoudil,že je pro něj lepší zadržet finance zdravotní sestry a důchodce a těm žádný úrok neplatit.Budeme Vám vděčni,když nám pomůžete.O tomto jednání jsme informovali Policii ČR a Státní zastupitelství.Děkujeme za pomoc.


Produkt

viz popis stížnosti


Požadované řešení

Vrácení financí za neuskutečněné ubytování,stravování na Krétě.Uzavřenou smlouvu nedodrželi,nedodrželi ani slib o vrácení financí.V podstatě lžou i Obchodní bance /ČSOB/.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2021 13:47, před 4 lety

Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, ačkoliv je k tomu při odstoupení od smlouvy ze zákona povinna (a sama toto vrácení navíc přislíbila), může ji spotřebitel vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 12:59, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.