Společnost


Radek Bryknar

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4683Vše špatně

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2014, před 10 lety

Kryštof Petrusek

Znění stížnosti

Dobrý den, upřímně řečeno, nevím jak přesně začít.

Dne 23.9. jsem si objednal u této firmy telefon za 5640 Kč, 27.9. jej zaplatil a poté jsem čekal, dodací lhůta byla stanovena na 3-7 dnů.

Před objednávkou jsem normálně se zákaznickým oddělením komunikoval, vše je dohledatelné, poté, co byly peníze převedeny a dodací lhůta uplynula, se najednou firma odmlčela, vůbec neberou telefony (které tzv. "vytípávají"), na emaily nereagují, resp. s 2-3 denním zpožděním a navíc odpovídají irrelevantně. Kupříkladu po mém naléhání, kde tedy telefon je, resp. aspoň v jakém stadiu je objednávka vyřízena, mě přesměrovali na spediční společnost GLS s číslem zásilky, které ale přitom vůbec neodpovídalo mé objednávce a jelo na úplně jinou adresu! Poté už se společnost zcela odmlčela, a na mé oprávněné vyhrůžky s podáním trestního oznámení pro podvod mi najednou zničehonic pan Bryknar napsal, že on, jakožto podnikatel (tj. silnější strana v kogentních ustanoveních NOZ o ochraně spotřebitele) od smlouvy odstupuje. Přes veškeré mé výhrady jsem s tímto krokem nicméně souhlasil, 9.10. jsem potvrdil odstoupení ale s tím, že mi má poslat z mé strany plněnou peněžitou částku v původní výši zpět na mé konto v zákonné lhůtě 14 dnů. Od té doby nicméně opět bez komunikace, peníze na účtě nemám a pochybuji že je dostanu.
sesbíral jsem si již podklady, jelikož (studuji PFUK) z mých znalostí vím, že by se mohlo jednat o trestný čin podvodu dle §209 TZ, podám tedy po uplynutí zmíněné lhůty trestní oznámení policejnímu orgánu.

Velice varuji všechny spotřebitele před tímto prodejcem, je absolutně neseriozní ve všech možných ohledech, podal jsem již na něj stížnost k ČOI, další kroky mě nenapadají. Nečekal bych, že v 21. století se ještě setkám s tímto vystupováním.


Produkt

nokia lumia 920


Požadované řešení

chci získat peníze zpět co nejrychleji a důrazně varovat ostatní spotřebitele před touto firmou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2014 11:48, před 10 lety

Podnikateli nevyplývá ze zákona v tomto případě právo od smlouvy odstoupit od smlouvy. Spotřebitel všechny své povinnosti splnil. Takové jednání by mohlo být kvalifikováno jako ukončení závazkového právního vztahu dohodou. Podnikatel by v takovém případě byl povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky v určené přiměřené lhůtě, jinak se ocitá v prodlení.
V případě prodlení s dodáním zboží má spotřebitel právo po stanovení dodatečné lhůty pro splnění závazku, odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší.
Česká obchodní inspekce nezasahuje do soukromoprávních vztahů. Jedná se o správní orgán, který kontroluje, zda podnikatelé dodržují povinnosti vyplývající zejméne ze zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2014 17:20, před 10 lety

Spotřebitel nám sdělil, že mu zaplacené finanční prostředky již byly vráceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.