Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.6.2014 jsem registrovala u uvedeného prodejce objednávku č. 2014-B0167 zahrnující mobilní telefon Nokia Lumia 720 černý.
Cena zboží 4.520,- + poštovné 120,- + dobírka 40,-. Celkem 4.680,-.
Druhý den mě telefonicky kontaktovali, že tento telefon už za uvedenou cenu nemají, že jim dodavatel dodává o 170,- dražší.
Ptala jsem se, zda je telefon pro český trh a bez předvoleného operátora. Ujistli mě, že ANO. Přišlo mi písemné potvrzení objednávky, s poznámkou, že cena telefonu byla oficiálně navýšena. O uvedených 170,-. Souhlasila jsem tedy s navýšením ceny. Nicméně ještě po týdnu, po dvou týdnech i po měsíci tento telefon v e-shopu nabízeli stále za cenu původní 4.520,-!
Telefon byl poté dodán rychle. Problémy nastaly už při rozbalení balíku...
1) Na faktuře č. 2014/305002 byla uvedena cena za telefon 4.520,- + ostatní (servis, služby, sw) + dopravné 160,-. O žádných servisních službách ani níže uvedené navigaci nebyla ze strany e-shopu zmínka. Jakýkoliv servisní úkon týkající se softwaru jsem nepožadovala, ani mi nebyl nabídnut).
2) po zapnutí telefonu byla nastavena němčina a operátor Vodafone.
3) Český návod měl být údajně na přiloženém CD. Opak byl pravdou. Na CD byly návody ve všech možných jazycích, jenom ne v češtině.
4) Po písemném dotazu do Esomobilu, co znamenají účtovnané servisní poplatky 170,-, mi byla zaslána odpověď: "učtovaná položka servisní poplatek je za navigaci, kterou jsme posílali s mobilním telefonem. Cena je v pořádku. O navýšení ceny jste byli informováni.
"dodavatel dává jako kompenzaci za navýšenou cenu právě CD disk s možností nainstalování navigace do Vašeho telefonu.
Ano, byla jsem informována o navýšení, ale nikoliv o navigaci, Kterou jsem hlavně v balíčku nenašla. Jako vyjádření k reklamaci, k odstoupení mi 6.8.2014 odpověděli: "ostatní (servis,služb,sw) 170 Kč – položka o které jste byla informována, došlo k navýšení ceny od dodavatele, cena byla vámi potvrzena, pokud si zákazník přeje jako kompenzaci poslat navigaci do mobilního telefonu je možnost poslat. Navigace podporuje jen Android ne Nokii."
Tak jsem nějak nepochopila...proč psali, že navigaci přibalili k telefonu, později, že pokud mám zájem, pošlou mi ji, ale že ji vlastně můj koupený telefon nepodporuje. A navigaci mi nabízeli až 2 měsíce od uskutečnění obchodu. Tak se mi zdá tato praktika dost podivná.
5) Nakonec mi na účet vrátili částku 4.207,-. Tj. o 643,- včetně poštovného, které mají také vracet, méně než jsem zaplatila.
Ale ve vyjádření psali, že mi odeslali na účet 4.140,-.
Na písemné dotazy proč, nereagují, telefon neberou nebo je nedostupný. Když konečně odpovědí...můj dotaz z 12.8., jejich odpověď 15.8.: "zadal jsem technikovi do úkolů, má bohužel teď dovolenou do konce srpna, proto prosíme o strpení."
Dále jsem se 1.9. připomněla, 3.9., 9.9. a 11.9. také. Následovala jejich odpověď jenom na jednu ze 4 otázek. (Pokud chcete, mohu vám celé konverzace poslat). Odpověď p. Kučery mě velmi překvapila:
"Dobrý den, nic se neděje vše je už v pořádku a vyjasněno. Děkujeme." Ale vyjasněno není vůbec nic!
Z té částky, o kterou mi méně vrátili prý zaplatili novou fólii, SW, obaly na příslušenství.
S tímto vyjádřením nejsem spokojená, protože telefon jsem jim vrátila v absolutně neporušeném obalu, mám i důkazné foto těsně před vložením produktu do krabičky a odesláním. Ale pracovníci z Esomobilu neměli zájem o zaslání těchto fotek. Nový SW možná nahráli, ale po mne nebyl důvod, s operátorem mi ho už poslali.
Tak nevím, proč já bych měla platit za něco, na čem jsme nebyli domluveni.
Celkově se mi jednání obchodu nelíbí. Na e-maily téměř nereagují, no v poslední době už vůbec. Telefon nezvedají a když, tak se vymlouvají na kolegy, že nejsou v práci atd.
Prosím o dorovnání mého účtu částkou 643,- a to nepočítám uskutečněné hovory z mojí strany kvůli neúspěšnému vyžádání se jakékoliv odpovědi na můj e-mail z 12.8.2014, který zůstal do dneška nezodpovězený.
Prosím, abyste dále neklamali zákazníky!!
Předem děkuji za rychlé vyřízení
|
Tweet |
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Spotřebitel dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Podnikatel nese důkazní břemeno spojené s prokázáním snížení hodnoty zboží, nelze si automaticky strhnout libovolnou částku.
Subjekt Bartonec Kamil nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.