Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Objednal jsem si telefon u společnosti O2 Czech Republic a.s. v jejich internetovém obchodu. Při potvrzení objednávky mi bylo sděleno:
Dobrý den,
potvrzujeme, že jsme vaši objednávku číslo ************ z O2 eShopu přijali ke zpracování. Co bude následovat?
Doručení kurýrem
V následujících 3 pracovních dnech vás bude kontaktovat pracovník kurýrní služby, se kterým si domluvíte termín předání zásilky.
Máte dotaz? Kontaktujte nás prostřednictvím webového formuláře. Pro snadnější komunikaci uveďte číslo objednávky.
Dokonce mi přišla od společnosti O2 Czech Republic a.s. faktura na požadovanou částku.
Vaše O2
Následně mi společnost O2 Czech Republic a.s. napsala tuto sms.
Dobrý den, velmi se omlouváme, ale mobilní telefon ZTE GRAND S FLEX již není skladem. Vaší objednávku musíme stornovat. Váš o2eshop.cz.
ZTE GRAND S FLEX
Požaduji dodání telefonu ZTE GRAND S FLEX nebo dodání obdobného telefonu se shodnými parametry, tj podpora LTE sítí která je pro mně hlavní prioritou zakoupení tohoto telefonu a dále rozlišení displeje alespoň 1280 x 720, ale cena telefonu by neměla být navýšena vůči telefonu ZTE GRAND S FLEX.
|
Tweet |
Dle § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se má ze to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit.
V takovém případě je smlouva uzavřena přijetím nabídky. Dále dle § 2006 odst. 1 občanského zákoníku platí, že plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
Dobrý den,
je mi líto, že zařízení nemohlo být dodáno z důvodu, že jej již nemáme skladem. Zaslání uvedeného typu mobilního telefonu Vám nemůžeme zajistit, neboť jej již nemáme. Nabídnout můžeme jiné zařízení, vybírat můžete z těch, které uvádíme na www.o2.cz/osobni/mobilni-tarify.
Odkázal bych také na Nákupní řád e-shopu: http://bit.ly/1G5PoVe. Konkrétně bod 2.1. a bod 4.6.:
Do doby převzetí zboží zákazníkem je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní
smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající zákazníkovi kupní cenu
bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený zákazníkem.
Vězte, že kdybychom zařízení měli, rádi bychom Vám jej poskytli. Bohužel byl o zařízení větší zájem a již jsou vyprodána s tím, že nyní nejsou další dodávky plánovány. Děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Je velice zajímavé že Gorila mobil který je součástí struktury O2 na stranách uvádí,
"Do 2 pracovních dnů
u tebe doma."
u telefonu který prý není skladem, nechápu výmluvy společnosti O2?
http://www.gorilamobil.cz/telefony/7130-zte-grand-s-flex?os[0]=android&vypsat-vse[0]=1
Z právního hlediska se jedná o odlišný subjekt, tedy i dostupnost nabízeného zboží se může lišit.
Obecnou zásadou soukromého práva je, že smlouvy se mají dodržovat. Odstoupit od smlouvy lze pouze v případě, kdy tak stanoví zákon, nebo ujednají-li si to strany. Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy vyplývá ze zákona. Prodávající se v tomto případě snaží o kompenzaci tohoto práva i ve svůj prospěch (odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu). Takové ujednání v obchodních podmínkách považujeme za nepřiměřené, protože narušuje právní jistotu založeného smluvního vztahu.
Dle § 1814 písm. d) občanského zákoníku se zvláště zakazují ujednání, která zakládají podnikateli právo odstoupit od smlouvy bez důvodu, zatímco spotřebiteli nikoli. Toto ustanovení přesně dopadá na dobu před dodáním zboží, kdy podnikatel může dle svých obchodních podmínek odstoupit, zatímco spotřebiteli umožňuje odstoupit až od převzetí zboží. K nepřiměřeným ujednáním se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží. Podnikatel může využít jiné instituty, které vedou ke zrušení závazku (např. výhrada vyčerpání zásob, odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení).
Dobrý den,
zde zmiňujete jiného operátora, který funguje v naší síti. Zde jde o nabídku zařízení u tohoto operátora, nikoli přímo u O2. Mohli mít tedy zařízení skladem, i když jsme jej my již neměli. Děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reakce, stížnost uzavíráme.